ספרים שהודפסו בבוקפוד, צילום: באדיבות בוקפוד

"אנחנו רואים את עתיד עולם הספרים בחוויית תוכן רחבה"

שמואל דרילמן מגלה כיצד בתקופת חוסר יציבות ביטחונית הבין שהוא ושותפו בני וייל חייבים להקים את בוקפוד, שהשיקה אפליקציה המאפשרת לסופרים עצמאיים להוציא לאור ספר ללא סיכון כלכלי וכעת גם ספרים דיגיטליים וקוליים

האפליקציה החדשה של בוקפוד מאפשרת לסופרים עצמאיים להוציא ספר לאור ללא סיכון כלכלי, וכעת גם ספרים דיגיטליים וקוליים – ללא צורך בהשקעה מוקדמת וללא מגבלת כמות. חברת בוקפוד, שהוקמה בינואר השנה ומהווה סוג של אמזון ישראלי, פועלת במודל "הדפסה לפי דרישה" (Print On Demand), שבמסגרתו ספרים מודפסים רק לאחר ביצוע הזמנה ונשלחים ישירות לבית הקורא.

בכך נחסכות מסופרים, משוררים וחוקרים עלויות אחסון והדפסה, והם זוכים לשיעור רווח גבוה בהרבה מזה הנהוג בהוצאות מסורתיות. העמלות הנלקחות מהסופר באפליקציית בוקפוד הן מהנמוכות בישראל. האפליקציה החדשה, המושקת בימים אלו, מציעה חוויית שימוש מתקדמת הן לסופר והן לקורא – גם לספרים דיגיטליים וקוליים, ומאפשרת לסופרים למקסם את הרווחים עם אפס סיכונים. בהמשך צפוי להיות מושק גם מודל תגמול חדשני, ייחודי לשוק המקומי.

שמואל דרילמן, מנכ"ל-שותף בבוקפוד, מגלה כיצד דווקא בתקופה של חוסר יציבות ביטחונית הבין שהוא ושותפו בני וייל חייבים להקים את בוקפוד. דרילמן: "לאחר השבעה באוקטובר לא הייתי מסוגל להמשיך בעולם הפרסום ממנו באתי. במשך תקופה התמקדתי בפעילות ביטחונית לרתימת הציבור החרדי להגנה על השכונות החרדיות בפרויקט משמר, ולאחר מכן כשבני שיתף אותי בחזון המדהים של הדפסה לפי דרישה מיד קלטתי את הפוטנציאל ונרתמתי במלוא הכוח להרים את הפרויקט. לשנינו היה ברור שיש חלון זמן מצומצם, שבו הטכנולוגיה לייצור על פי דרישה הבשילה ועד שמישהו בישראל ירים את הכפפה וייבא אותה לארץ. לשמחתנו, היינו מספיק מהירים ומדויקים בשביל להיות אלה שעושים את זה".

שמואל דרילמן ובני וייל, צילום: באדיבות בוקפוד

מהו היתרון המרכזי של המודל שלכם, המבוסס על "הדפסה לפי דרישה", עבור סופר עצמאי לעומת הוצאה לאור מסורתית?
"במודל הקיים הסופרים נמצאים בתחתית שרשרת המזון, ואף מחויבים להוציא סכומים משמעותיים להדפסת ספרים מראש, כאשר הם בספק עד כמה בכלל יראו חזרה ומתי. לעומת זאת בהדפסה לפי דרישה אין לסופר כל עלות הדפסה מראש, והוא מתוגמל בצורה מלאה על כל מכירה בפועל (אצלנו 90% מהתמלוגים הולכים לסופר)".

האפליקציה החדשה כוללת גם ספרים דיגיטליים וקוליים – אילו הזדמנויות זה פותח עבור סופרים וקוראים בישראל?
"לראשונה בישראל אנחנו מציעים לכל סופר אפשרות להעמיד לקהל הקוראים חווית תוכן מלאה, המאפשרת לקורא לבחור את הפורמט האהוב עליו ללא מגבלה".

ציינתם שאתם מציעים עמלות מהנמוכות בארץ. עד כמה זה באמת משנה את הרווחיות של סופר עצמאי?
"משמעותית מאוד. אצלנו הסופרים מתוגמלים בערך הגבוה ביותר כיום בישראל וללא כל עלות או התחייבות מראש. בניגוד לחנויות, שבהן הסופרים יקבלו בסוף (אם בכלל) אחוז מזערי, אצלנו 90% מהתמלוגים לאחר עלות ההדפסה הולכים לסופר".

אתם מתכננים מודל תגמול חדשני לשוק המקומי – תוכל לחשוף קצת על הכיוון?
"אנחנו רואים את עתיד עולם הספרים בחוויית תוכן רחבה, שתאפשר לקורא לבחור את הפלטפורמה המועדפת עליו לצריכת התוכן, בנוסף לאפשרויות תוכן נוספות, וכמובן לתגמל את הסופרים בהתאם. כך למשל תרחיש, שבו אתה מתחיל לקרוא ספר מודפס בבית, ממשיך בגרסה הדיגיטלית על חוף הים ועובר לשמוע קולית את המשך הספר בנסיעה הביתה".

בוקפוד מוגדרת כמעין "אמזון ישראלי". כיצד אתם רואים את עצמכם מתחרים או משתלבים בעתיד בשוק העולמי של הספרים?
"הטכנולוגיה שלנו אכן זהה לזו שבשימוש בחברות הענק כמו אמזון, אך לאחר שהבאנו את יכולת הייצור אנו מתמקדים בפתרונות התוכנה הייחודיים שפיתחנו, וכבר מעוררים עניין בחברות העוסקות בתחום בעולם, כך שאנו בוחנים את השוק העולמי בעיקר בפן הטכנולוגיה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים

קרא עוד »