הטיפול החדשני בפוסט-טראומה, צילום מאלבום אישי: אלפא בריין

"טיפול נוירופידבק הציל לי את החיים"

במכון אלפא בריין סנטר נותנים מענה לאנשים המתמודדים עם טראומה וחרדה, מביאים בשורה ונותנים תקווה לאפשרות להתגבר על טראומה ועל חרדה. זאת באמצעות טכנולוגיית נוירופידבק הנחשבת לשיטת טיפול פורצת דרך וחדשנית 

ישראל נחשבת למדינת טראומה, במיוחד בשנה האחרונה שבה מתמודדת המדינה עם מציאות טראומתית עצומה בהיקפה, שהשפיעה וממשיכה להשפיע על חיילים ואזרחים כאחד. יותר ויותר ילדים, בני נוער ומבוגרים מדווחים על תופעות מטרידות כמו: חרדות, סיוטי לילה, פחדים, התפרצויות זעם, פלאשבאקים, דופק מהיר, תחושת עילפון, רצון לברוח, נכנסים לקיפאון ושיתוק ומתקשים לנהל שגרה של לימודים, עבודה וחיי יומיום תקינים.

בעוד שתרופות וטיפולים פסיכולוגיים מסורתיים לא תמיד מצליחים להביא לשיפור משמעותי ומהיר ואף יכולים להיות מלווים בתופעות לוואי לא נעימות, טכנולוגיית נוירופידבק מתגלה כשיטת טיפול פורצת דרך וחדשנית המציעה תקווה חדשה לסובלים מההפרעה. זאת כטיפול נפרד בפני עצמו וכטיפול משולב במקביל לטיפולים נוספים. הטכנולוגיה מטפלת ישירות בשורש הבעיה – פעילות מוחית שלא נמצאת באיזון. על ידי אימונים דרכם המוח חוזר לאיזון האופטימלי הרצוי.

מדובר בטיפול נוירופידבק לא פולשני, ללא כאב או תופעות לוואי, שבטוח ומאושר לשימוש, שבאמצעותו נותנים מענה לילדים ולמבוגרים המתמודדים עם טראומה וחרדה, מביאים להם בשורה ונותנים תקווה לאפשרות להפחית משמעותית מהקשיים ולשפר את איכות החיים.

קיימות שיטות שונות לטיפול נוירופידבק. במכון אלפא בריין סנטר מיישמים את השיטה הנחשבת למתקדמת בעולם. שיטה זו מיושמת גם בארצות הברית וגרמניה במסגרת צבאית כחלק מהתמיכה הנפשית הניתנת לחיילים וגם במרכזים רפואיים בארץ. הצבא האמריקני מפעיל 13 מרכזים רפואיים צבאיים המשתמשים בנוירופידבק כחלק מהטיפול בפוסט-טראומה, וגם הצבא הגרמני מפעיל שני מרכזים רפואיים המטפלים בחיילים הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית.

חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו בביקור במכון אלפה בריין סנטר, צילום: פרטי

השימוש בשיטה מוכיח את עצמו בכך שהוא מאפשר לאמן את המוח לשפר אזורים שונים המעורבים בסימפטומים של החרדה והטראומה, לשפר את היכולת להתמודד עם מצבי לחץ, להרגיע התקפי חרדה, ולטפל למעשה בתסמינים של פוסט-טראומה וחרדה.

טיפול נוירופידבק מותאם אישית לכל אחד, על פי בדיקה המודדת את פעילות המוח ומזהה אילו אזורים זקוקים לאימון. על פי הבדיקה נקבע פרוטוקול אימונים אישי לכל אחד התואם לקשיים, למטרות וליעדים של הטיפול אצל כל אחד. הטיפול הוא חוויתי ומהנה ומתבצע תוך כדי צפייה בסרט אהוב, משחק או תוך כדי האזנה למוזיקה בעיניים עצומות. כך למעשה המטופל פאסיבי במהלך האימון ולא נדרש למאמץ מיוחד, כשהמוח הוא זה שעושה את העבודה.

המכשור שבו משתמשים במכון אלפא בריין סנטר מאושר FDA, וטכנולוגיית נוירופידבק מוכחת מדעית ומחקרית מזה עשרות שנים. ישנם מחקרים רבים שנעשו באזרחים ובחיילים המעידים על שיפור משמעותי בהתמודדות עם טראומה וחרדה, לעומת אחרים שלא קיבלו טיפול נוירופידבק.

אחד היתרונות של טיפול זה הוא היותו קצר טווח, כשבתוך זמן של מספר חודשים חווים אנשים שיפור ענק באיכות החיים שלהם ללא צורך להמשיך את הטיפולים באופן קבוע, כפי שצריך בטיפולים אחרים. מכיוון שכמו שבלמידה על רכיבה על אופניים, מי שלמד לא שוכח איך לרכוב, כך גם בנוירופידבק. מהרגע שהמוח רכש את המיומנויות הנדרשות הוא יודע להשתמש בהן ואין צורך ללמדו שוב.

הטיפול החדשני בפוסט-טראומה, צילום: אלבום אישי אלפא בריין

בשנה האחרונה טיפלו במכון אלפא בריין סנטר באחוזי הצלחה גבוהים במיוחד באנשים רבים ובהם מבוגרים וילדים, שחוו טראומה או מתמודדים עם חרדה, בין כאלה ששירתו בצבא, בין אם זה תושבי העוטף ומכל רחבי הארץ. במכון נותנים מענה בכל רחבי הארץ: ירושלים, בני ברק ואשדוד, ואף מפעילים מערך טיפולים שמגיע הביתה למטופלים.

אשר, בן 42, שחווה טראומה במילואים משתף: "טיפול נוירופידבק הציל לי את החיים. לא אכלתי, לא ישנתי, חוויתי התקפי חרדה, לא הצלחתי לקום מהמיטה, ושום דבר לא עזר לי – לא תרופות, לא טיפול פסיכולוגי, אלא רק נוירופידבק. היום אני בן אדם חדש, חזרתי לעצמי, לתפקד ולעבוד. המשפחה קיבלה אותי בחזרה והתגברתי על הטראומה".

אמא לבת ארבע משדרות מספרת כיצד בתה התגברה על טראומה בזכות טיפול נוירופידבק. "כתושבי שדרות שחווים טראומה כבר שנים הבת שלי חוותה טראומה בגיל שנתיים, ומאז ועד היום, ובפרט בשנה האחרונה, התמודדה עם טראומה שהלכה והחריפה. היא הייתה שומעת צבע אדום, נכנסת לממ"ד ולא מוכנה לצאת ממנו במשך מספר ימים. היא לא התקלחה, כל רעש הקפיץ אותה, הייתה מתפרצת, מאוד לא רגועה, בוכה והפסיכולוגית לא הצליחה לעזור. רק נוירופידבק במכון אלפא בריין סנטר עזר לה. היום היא שומעת צבע אדום ולא נלחצת, אלא רגועה. יש לה חיים של ילדה כמו שצריך, שקודם לכן לא היו לה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
צרכנות

בגדי ים לעונת רחצה מפנקת

בגדי הים, פריט לבוש לכאורה פשוט, הם הרבה יותר מסתם בד שמכסה את גופנו בזמן שחייה. הם משקפים מגמות אופנה ואפילו שינויים תרבותיים שקורים לאורך

קרא עוד »