קרדיט תמונה FREEPIK

ניכור הורי – הגשת תביעה

מה עושים במצב של ניכור הורי?

גירושין בין בני זוג אינו הליך פשוט אלא מצב מורכב מאוד שיכול לגרום ל"תופעות לוואי" לא נעימות אשר גורמות לעגמת נפש רב, לחץ וחרדה.

אחת מהתופעות הידועות הכרוכות בהליך גירושין בין בני זוג הינו מצב שנקרא: "ניכור הורי".

על תופעת הניכור ההורי כתב הפסיכולוג החוקר ריצ'רד גרדנר ובה נקבע כי ניכור הורי הינו מצב שבו ילד מתנכר ללא כל צידוק, נגד אחד מהוריו, וזאת עקב כך שאחד ההורים מסית את ילדו כנגד ההורה השני.

תופעת הניכור ההורי יכולה לגרום לריחוק בין הורה לילד עד שבמצבים מסויימים בוחר הילד מרצונו לנתק את הקשר עם אחד מהוריו עקב הניכור ההורי שחווה הילד מההורה השני, בדרך כלל זה ההורה איתו מתגורר הילד בילדותו חשוב לדעת שבמצבים של ניכור הורי, יש מה לעשות וזאת בהליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה בפתיחת הליך משפטי על ידי ההורה הסובל מניכור הורי.

בית המשפט אמנם מסרב כמדיניות מלהגדיר קטין כמרדן, אך בהחלט ימנה פקיד/ת סעד במקרים מסוימים על מנת לבחון האם ההורה הסובל מניכור הורי צודק ובמידה וכן יטיל בית המשפט במקרים מסוימים סנקציות שונות על מנת להפסיק את הניכור ההורי עד כדי ביטול חובת תשלום המזונות מצד ההורה הסובל מניכור הורי.

מה עושים במקרים של ניכור הורי ואיך ניתן להפסיק זאת?

במצבים של ניכור הורי חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בניכור הורי ובהליכי גירושין ודיני משפחה, וזאת על מנת לבדוק אם באמת מדובר בניכור הורי.

כמו כן עורך הדין יוכל לסייע להורה הנפגע מניכור הורי להעריך את הסיכויים של הליך משפטי בשל הניכור ההורי.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בהליכים של ניכור הורי ובדיני משפחה ובטיפול בתיקי גירושין בין בני זוג.כמו כן מתמחה המשרד במקרקעין, דיני חוזים וייצוג בערכאות משפטיות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
צרכנות

הפלה פרטית – מה חשוב לדעת

להפסקת הריון המתבצעת באופן פרטי יש לא מעט יתרונות שיכולים לאפשר לך הליך מקצועי, דיסקרטי ונכון לך. לכל מרפאה או גוף רפואי יש את הדרך

קרא עוד »