החנות לשם שינוי. צילום: אחד העם 108 תל אביב

חנות ספרים חברתית: "לשם שינוי"

חנות הספרים "לשם שינוי" היא ערוץ אלטרנטיבי ייחודי המאפשר מפגש בלתי אמצעי בין סופרים לקוראים. המפגש יתקיים הן במתכונת של פגישה בחנות עצמה 'מסביב לשולחן', והן בצורת תשלום תמלוגים ישיר ומיידי לסופר/ת בעת רכישת ספר.

"לשם שינוי" תפעל כחנות/סלון לספרות מקור המיועדת בעיקר להוצאות עצמאיות, ותשמח לארח סופרים, ולהציג כותרי מקור של כל הוצאה. בחנות-סלון יתקיימו שיחות בנות עשרים דקות בין סופרים לקוראים "מסביב לשולחן", ובמקביל, תשלום בעבור קניית הספרים יפוצל לשניים: לסופר ולהוצאה.

כל הספרים יימכרו במחיר אחיד של 60 שקל לכותר, מתוכם יעביר הרוכש 18 שקל ישירות לסופר באמצעות אפליקציית ביט או העברה בנקאית.

הוצאות שונות כבר הצטרפו ל"אפיק", בהן, "בבל", "ברחש", "הבה ולהבא", "רסלינג" ו"רימונים", ולצידם יוצעו למכירה גם ספרים שראו אור באופן עצמאי. "לשם שינוי" מזמינה כל הוצאת ספרים שחפצה בכך להצטרף למיזם, במקביל למכירת ספרים ברשתות הספרים ובחנויות הפרטיות.

החנות לשם שינוי. צילום: אחד העם 108 תל אביב

אחד היזמים, יפתח אלוני: "ניתן לשנות את מערכת היחסים בין הסופרים, הספרים והקוראים; לייצר שותפות שאינה מבוססת על הקוראים כשותפים פסיביים של תהליך היצירה – לא כערעור על הסדר הקיים אלא כפעילות אלטרנטיבית".

החנות תפעל שלושה ימים בשבוע במתכונת מגוונת: כספריה שתאפשר קריאה ועיון בספרים שראו אור בהוצאות שונות ובאופן עצמאי, וכחלל בו יערכו אירועי "סלון ספרותי" כגון שיחות עם סופרים, מופעי ספרות, הרצאות והקראות סיפורים קצרים ושירים, וכחנות ספרים. החנות מבקשת להמשיך את המהלך שהובילו הוצאת הספרים "אפיק" ואתר "המעבורת – פרויקט הסיפור הקצר" – להעמיד בפני סופרים וסופרות, משוררות ומשוררים, יוצרים ויוצרות במות חלופיות להשמיע את קולותיהם.

הביקור בחנות יתקיים על פי כל תנאי התו-הסגול המוגדרים על פי החוק: חובת עטיית מסכות במרחב הציבורי, אלכוג'ל לבאי המתחם, מניעת התקהלות שעולה על 10 אנשים בו-זמנית ועוד. כמו כן, היא תפעל גם במרחב הדיגיטלי: בשידור המפגשים בזום ובמכירת הספרים.

פתיחה: 22 ביוני.

כתובת: אחד העם 108, קומה 1 ת"א

ימי ושעות פתיחה: א', ג', ה' –  12:00 – 21:00

טלפון: 054-5557924

 

3 תגובות

  1. שלום…

    אני תושב קיבוץ יחיעם שבגליל
    כתבתי ספר שנקרא צל חיוך
    הספר יצא לאור בהוצאה עצמית.

    מעוניין לברר אפשרות להפיץ אותו דרככם.

  2. שלום
    שמי נטע ענבר-סבן . לפני פחות משנה הוצאתי ספר בהוצאת ספרים קטנה. בנושא ההפצה שלו היתה התרשלות קשה והם בעצם "הרגו" את הספר. זאת למרות כסף רב ששלמתי באופן פרטי ליחצ"ן שעשה עבודה נאמנה. האם ניתן להציג את הספר בחנות שלכם? זהו ספר העוסק בפסיכולוגיה אישית וחברתית של להקות אנושיות בעולם עם התייחסות לישראל בפרט. שמו :"פסיפס אנושי – מבט פסיכולוגי על הגוונים המרכיבים את עוצמתו של עם ישראל".
    אולי דרככם אוכל להציל את הספר. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »