קרדיט תמונה FREEPIK

טיפול בהשמנת יתר: גישות, סוגים והטיפולים המומלצים ביותר

השמנת יתר, מצב בריאותי כרוני ומורכב המאופיין בהצטברות יתר של שומן בגוף, מצריך התייחסות מדוקדקת ואסטרטגיות מקיפות לטיפול יעיל. אבל האם אתם יודעים מתי מומלץ לפנות לקבלת טיפול בהשמנת יתר, ומה הגבול שבו המשקל שלכם הופך להיות מסוכן עבורכם? כדי לענות על כל השאלו הללו, חשוב לפנות לאנשי מקצוע מומחים בתחום, המספקים שירותי ייעוץ וטיפול בנושאי השמנת יתר, שיוכלו לתת לכם מענה המותאם עבורכם באופן אישי.

למי כדאי לפנות לקבלת טיפול בהשמנת יתר ומתי?

כל אדם עם אינדקס מסת גוף (BMI) של 30 ומעלה נחשב לסובל מעודף משקל, ובמקרה זה מומלץ לפנות לטיפול כדי להפחית את הסיכונים הבריאותיים הנלווים. בנוסף, אנשים עם BMI של 27 ומעלה, יחד עם מצבים בריאותיים הקשורים להשמנה כמו סוכרת או יתר לחץ דם, מוזמנים גם הם לקבל טיפול בהשמנת יתר בהתאם למצב הבריאותי. ההחלטה לפנות לטיפול צריכה להתבסס על הבריאות הכללית של המטופל, גורמי הסיכון וההשפעה של השמנת יתר על רווחתו. התערבות מוקדמת היא לרוב יעילה יותר, מכיוון שהיא יכולה למנוע התפתחות של סיבוכים הקשורים להשמנה ולשפר תוצאות ארוכות טווח.

אילו טיפולי השמנת יתר קיימים?

טיפול בהשמנת יתר כולל גישה המשלבת שינויים באורח החיים, טיפול התנהגותי ובמקרים מסוימים, אפשרויות רפואיות או כירורגיות.

  1. שינויים באורח החיים: הבסיס לטיפול בעודף משקל כולל שינויים תזונתיים, פעילות גופנית מוגברת ושינוי התנהגות. אימוץ תזונה מאוזנת ומבוקרת קלוריות, עיסוק בפעילות גופנית סדירה והתייחסות להרגלי אכילה לא בריאים הם מרכיבים חיוניים לשינויים באורח החיים.
  2. טיפול התנהגותי: טיפול התנהגותי מתמקד בטיפול בגורמים פסיכולוגיים התורמים להשמנה. טיפולים אלו יכולים לכלול ייעוץ, קבוצות תמיכה ואסטרטגיות קוגניטיביות-התנהגותיות כדי לעזור לאנשים לפתח קשרים בריאים יותר עם אוכל ופעילות גופנית.
  3. טיפולים רפואיים: טיפול תרופתי, כמו למשל ריבלסוס, יכול להיות מועיל במיוחד כאשר שינויים באורח החיים בלבד אינם מספיקים. תרופות עשויות לפעול על ידי דיכוי תיאבון, הפחתת ספיגת חומרים מזינים או השפעה על חילוף החומרים. ריבלסוס, תרופה חדשנית, זכתה לתשומת לב בזכות היעילות הפוטנציאלית שלה בטיפול בעודף משקל.
  4. אפשרויות כירורגיות: ניתן להמליץ על ניתוח לקיצור קיבה לאנשים עם השמנת יתר חמורה או לאלו עם סיבוכים בריאותיים הקשורים להשמנה. הליכים כירורגיים מותאמים אישית יכולים להוביל לירידה משמעותית ומתמשכת במשקל.

מדוע מומלץ טיפול עם התרופה ריבלסוס נגד השמנה?

ריבלסוס היא תוספת מבטיחה למערך התרופות להרזיה הזמינות לטיפול בעודף משקל. זהו מעכב ספיגה סלקטיבי המווסת את רמות ההורמון במוח, שמשפיע על בקרת התיאבון ואיזון האנרגיה. מספר גורמים תורמים להמלצה על תרופה זו בתור טיפול בהשמנת יתר:

  1. בקרת תיאבון: תרופה זו הוכיחה יעילות בדיכוי התיאבון, ועוזרת לאנשים להפחית את צריכת הקלוריות שלהם. השפעה זו מועילה במיוחד לאלו הנאבקים באכילת יתר או בדפוסי אכילה רגשיים.
  2. השפעה מטבולית: התרופה הראתה השפעות חיוביות על פרמטרים מטבוליים, העלולה להגדיל את הוצאת האנרגיה ולהקל על ירידה במשקל.
  3. גישה מקיפה: כאשר משתמשים בתרופה זו בשילוב עם שינויים באורח החיים, ריבלסוס מציעה גישה מקיפה לטיפול בעודף משקל. היא מתייחסת הן להיבטים הפיזיולוגיים והן להיבטים הפסיכולוגיים של ניהול משקל, ותומכת באנשים במסעם לחיים בריאים יותר.

הטיפול בהשמנה הוא מאמץ הנוגע לכל תחומי החיים, וריבלסוס מתגלה כאופציה מבטיחה בתור טיפול בעודף משקל. למי שעומד בקריטריונים לטיפול בעודף משקל, השילוב של ריבלסוס בתוכנית מקיפה הכוללת שינויים באורח החיים ואסטרטגיות התנהגות עשויה לספק גישה יעילה והוליסטית יותר לניהול משקל תקין. לעוד מידע על תרופת ריבלסוס לחצו כאן , או צרו קשר עם ד"ר רז לקבלת ייעוץ מקצועי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
צרכנות

כל מה שצריך לפיקניק מפנק

לצאת לפיקניק לא מחייב סיבה מיוחדת, זה יכול להיות לשם ציון אירוע מסוים אך יכול להיות גם רק כדי לצאת ולהתאוורר, לנשום עמוק אוויר צח

קרא עוד »