מסעדת ג'מילה ברמת גן

ג'מילה המרוקאית החריפה שלי

מן הידועות היא שרמת גן היא בירת העיראקים בישראל. מה שגורם לכך שרחובות העיר מרוצפים בדוכני סביח, סמבסובק וקובה.

אולם ברוב נדיבותה מאפשרת העדה שוחרת השלום גם לעדות אחרות לפלוש אל תוך המרחב הציבורי וליצור פיוז'ן שקשה למצוא בערים פחות מובהקות אתנית.

כך יצא שלפני כמה חודשים נחתה על רחוב ז'בוטינסקי מסעדת ג'מילה המרוקאית שהיגרה מתל אביב. בה בה תוכלו למצוא שלל מאכלים אותנטיים ולא גרסה הדומה למקור אלא הדבר עצמו.

זאת בזכות עבדו שמגיע אלינו הישר ממרוקו והתברך בידי זהב. בין השאר אכלנו במקום דג טרי בדיוק בטעם, שלא פירק את חוש הטעם האשכנזי שלנו אבל גירה אותנו לעבור שלב במבחן האומץ לקציצות הדג החריפות. זה כבר היה יותר מידיי עבורנו ושום קנקן לימונדה שהוגש במקום לא הצליח להרגיע את האש בערה על הלשון וגרמה לנו לרגרסיה אל מנות הפתיחה הטובות, סלק טחינה כרוב כבוש. הקוסקוס היה רגוע והוגש כמיטב המסורת בכלי חרס.

 

קציצות דג חריפות

 

קוסקוס עם בשר

 

מנת קציצות עוף עם ירקות

 

יואל וייק בעל המקום והשף המרוקאי עבדו אל אראז', פתחו לפני אחד עשר שנה את מסעדת ג'מילה בתל אביב ועברו לרמת גן לפני ארבע שנים, הם התיישבו באזור הבורסה ברמת גן בגלל המיקום הייחודי שלו: הקירבה לקליינטורה התל אביבית הנאמנה, הקירבה למתחם הבורסה, והם עושים משלוחים בכל האזור וגם לגבעתיים.

 

יואל ועבדו

מה מיוחד בג'מילה? 

יואל: "ג'מילה היא מסעדה מרוקאית אותנטית שכונתית. עבדו מכין אוכל רק לפי המטבח שלו. אין פה ערבוב של המטבח הטוניסאי והאלג'יראי, רק מרוקו. אני נדלקתי על האוכל של עבדו כשעבדנו יחד במסעדה אחרת, מה שעוד הרשים אותי שהסגנון בישול הוא מאוד בריא".

מה המנה המועדפת עליך?
"כולן בנותיי. קשה לי לבחור. מה שמיוחד אבל בדג המרוקאי למשל שהוא מבושל במעט מאוד שמן. בכלל הבישול המרוקאי משתמש במעט מאוד שמן. לא משתמשים באבקות מרקו כיוצא באלה".

למה ספר בישול מרוקאי נפתח במילים "קודם כל תירגעי"?
"אשתי לשעבר הייתה מרוקאית, צריך לדעת איך להכיל אותם. הם מתעצבנים מהר שואגים ואז הם נרגעים".

מי אוכל פה?
"אנחנו נותנים לאנשים לשבת ולאכול בשקט. אפילו ראש עיריית רמת גן מגיע לפה. נתתי לו את השקט שלו".

הוא אוהב להצטלם דווקא.
"אז חבל שלא צילמתי אותו".

אווירה: צהריים, עסקיות.

מחיר: ארוחה עם שתייה כ-55 שקל לסועד.

מיקום: רחוב ז'בוטינסקי 41, רמת גן, ליד מתחם הבורסה.

טלפון למשלוחים: 03-5166123

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
צרכנות

מהי קונדילומה ?

מהי קונדילומה? איך היא קשורה לווירוס הפפילומה? מהם הסימפטומים ואם נדבקנו, האם זה יהיה בגופנו לתמיד? קונדילומה היא אחד מהסימפטומים כתוצאה מחשיפה לזנים מסויימים של

קרא עוד »