קרדיט לתמונה Freepik

כוח אדם לעובדים זרים בבניין – כל התשובות לכל השאלות

עולם הבניה בישראל נמצא במגמת עליה משמעותית. על מנת להתמודד עם העלייה הזאת לא מעט קבלנים מבקשים אישורים מהמדינה לייבוא עובדים זרים ועל כן עולה הביקוש עבור רישיון תאגיד עובדים זרים לצורך כך. לרוב, הייבוא של העובדים מגיע ממולדובה, סין ואוקראינה. עובדים אלו מקבלים זכאות כאשר הם מגיעים לישראל לזכויות לפי החוק לעובדים זרים הכולל דיור, ביטוח בריאות ושכר ראוי. מה צריך לעשות על מנת להגיע אל קבלת הרישיון הרצוי, מדוע ליווי משפטי הוא חשוב ומאיפה מתחילים? הכל נמצא כאן.

ייבוא עובדים זרים לישראל – מידע כללי

אם הנכם קבלן כוח אדם עובדים זרים המידע הזה יהיה חשוב לכם. ישראל מארחת בקרבה נכון לכיום מעל ל16,000 אלף עובדים זרים העוסקים בבנייה. כוח אדם לעובדים זרים בבניין עובר סינון מאד קפדני במדינות שלהם וברגע שהם מגיעים לישראל, מנהלים אותם תאגידים של כוח אדם המורשים לקבלנות זו. משנת 2005, העסקת העובדים הזרים בישראל מוגבלת לתאגידים מורשים בלבד. כאשר אתם מתחילים לבדוק על הנושא, חשוב שתדאגו לבדוק גם לגבי ליווי משפטי ראוי על מנת שתוכל לקבל את ההכוונה, הייצוג וההדרכה המתאימים ברמת החוק.

מהו היקף העבודה של העובדים הזרים?

היקף העבודה בתחום של כוח אדם לעובדים זרים בבניין הוא על בסיס בנייה בלבד כאשר הוא כולל משימות של עבודות גבס, הכנת תשתיות, נגרות ובניה למגורים בפרויקטים לצורך בניה ציבורית. מעסיקים עבור פועלי בניין זרים להם רישיון תאגיד עובדים זרים הם בעלי אחריות משפטית הכוללת שכר הוגן, תנאי עבודה בטוחים ונעימים ואף ביטוח רפואי. אם הנכם קבלן כוח אדם עובדים זרים שימו לב, יש לכך חשיבות גבוהה שכן העובדים הללו זכאים להטבות מבחינת מערכות הבריאות המקומיות.

מדוע יש חשיבות גבוהה לליווי משפטי מקצועי?

בנושא של רישיון תאגיד עובדים זרים והיות ולמעסיקים שהינם קבלן כוח אדם עובדים זרים קיימת אחריות ענפה לגבי העובדים הזרים בפרט לגבי ביטוח רפואי, אי ציות לביטוחים אלו ולתנאים מוביל לעברה על החוק ולקנסות. זה הרגע לקבל ליווי בקבלת רישיון תאגיד כוח אדם עובדים זרים לבניין המסביר ומלווה לגבי הביטוחים השונים, המחויבות עבור העובדים הזרים ובכלל, מדוע חשוב כאשר עוסקים בתחום של כוח אדם לעובדים זרים בבניין לקבל את המידע הרלוונטי ואת הייצוג המשפטי בהתאם לצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »