קרדיט תמונה FREEPIK

גירושין: להיפרד בדרך הנכונה

בית הדין הרבני הוא הסמכות החוקית בישראל, המטפל בכל נושא הבקשות לגירושין. בארצנו אין כמעט אפשרויות להתגרש, ללא מעבר דרך בית הדין הרבני. הדיינים אשר דנים בעניינכם, מעוניינים להבין את הסיבות שלכם לפרידה, תוך ניסיון להוביל לשלום בית. במקרים בהם ישנם ילדים, בית הדין יוכל לקבל הכרעות באשר למשמורת עליהם, ובאשר להסדרי ראייה של בן הזוג שלא זכה לגור במשותף עם ילדיו. לאחר מכן, מוזמנים שני הצדדים לדיונים שנקבעים מראש ושם דנים בסיבות ובקידום ההליך.

מסיימים היכן שמתחילים

לא תאמינו עד כמה החיים יכולים להיות הפכפכים. תשאלו את הזוגות הפוקדים את בית הדין הרבני, למטרת גירושין , יום אחר יום. המקום אשר חיבר ביניהם ואפשר להם להינשא, הוא זה אשר מעניק עבורם אישור חוקי לפירוק החבילה. בכל דרך שלא נגדיר אותו, גירושין בבית דין רבני, אינו חוויה נעימה. מדובר בהליך בו שני בני הזוג החליטו לפרק חבילה, לעיתים בשלב מוקדם מאוד לאחר שנישאו ובמקרים הפחות טובים לאחר שנים רבות של מערכת זוגית. במקרים רבים, לקשר הזוגי התווסף ציוד יקר ערך וילדים, אשר צריכים להילקח בחשבון במהלך הדיונים בבית הדין.

לשנות את המצב הקיים

כל ההליך של גירושין מטרתו להוביל את שני בני הזוג, לעבר עתיד טוב בהרבה ממה שחוו עד כה. זה אינו סוד שישנם זוגות שפשוט לא נועדו לחיות זו עם זה, ולכן לא בושה כלל להודות בפירוק החבילה. בעבר היה קושי בפירוק חיי נישואין, וזוגות נאלצו לחיות יחד מפחד. כיום, מסבירה עו"ד חני קורנז – ניתן לראות כי קיימת הקלה רבה בעניין זוגות שאינם מעוניינים לחיות יחד. בית דין רבני, מטרתו לעזור לשני בני הזוג לסיים את ההליך במהירות ויעילות. אם החלטתם שהמציאות הזוגית שלכם כשלה, ואין לכם רצון לעשות ניסיון לשקם אותה, תצטרכו לעבור דרך בית הדין הרבני, שיעניק לכם את הפתרון שאתם מייחלים עבורו. דרך בית הדין, ניתן יהיה לקבוע את העתיד שלכם ורק דרכו נקבעות הזכויות והחובות שלכם.

מה עושים כאשר אין שיתוף פעולה

החיים שאנו חווים לא תמיד צבועים בוורוד. כאשר ישנה הסכמה הדדית באשר לפירוק הנישואין, המצב הוא פשוט ואין צורך לשכנע את הצדדים. לצערנו, קיימים גם מקרים הפוכים, בהם ההחלטה לסיים את הקשר הגיעה מכיוונו של צד אחד בלבד. במקרה זה ניתן יהיה לפתוח תיק ברבנות, ולהתחיל בהליך חד צדדי לחלוטין. חייבים להבין כי צעד שכזה עלול להיות ארוך ומתיש מאוד, אך אין בו אלא לעזור לנו להשיג את מבוקשנו.

הסבר מוצדק לבקשה

בעת הדיונים המתקיימים בבית הדין הרבני, יצטרכו שני הצדדים לספק את העילה שהובילה לרצון לסיים את הקשר. עילה זו תדון בכובד ראש אצל הדיינים ותאפשר את קבלת ההחלטה הנכונה. באשר קיים מקרה בו אחד הצדדים מתנגד למהלך, יהיה הצורך למצוא עילה מספיק טובה שתאפשר את חיוב הסכמתו של הצד השני. אישה אשר מנהלת רומן מחוץ לחיי הנישואין, תהיה מחויבת להעניק לבעלה גט אם ירצה בכך, ולעיתים אף ישללו ממנה זכויות רבות. לעומת זאת, במקרה והבעל מבצע מעשה דומה, יתכן ולא יחייבו אותו במתן גט בבית הדין הרבני, אם יצליח לטעון כי מדובר במקרה חד פעמי. בבית הדין הרבני נחשפים, לעיתים קרובות, למצוקות של ציבור המתגרשים, שההכרעה בעניינם היא קריטית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »