קרדיט תמונה PEXELS

איך נראים כינים של יונים

קרדיט תמונה PEXELS

כולנו מכירים את הביטוי "זוג יונים" שמבטא יציבות והרמוניה, זוכרים שהיונה היא זו שנבחרה לבשר על קץ המבול, ואפילו העובדה שהיא מהווה סמל לשלום תורמת לתדמית שלה. מצד שני, במציאות המצב שונה לגמרי. נוכחות של יונים עלולה להוות מטרד – גם בגלל הרעש, גם בגלל הלשלשת שהן משאירות וגם בגלל מזכרת לא נעימה אחרת: כינים של יונים. כאן בעמוד תמצאו מידע מפורט אודות כינים אלה, כולל תשובה לשאלה איך נראים כיני יונים, וכך תדעו איך להתמודד עם המצב.

 כמו עכבישים זעירים

כמו הכינים שמתחבאות בשערות של הילדים, גם כינים של יונים הם חרקים זעירים במיוחד. הגודל שלהן הוא פחות מחצי מילימטר, ולכן גם כשיודעים איך לזהות כיני יונים, קרוב לוודאי שתצטרכו זכוכית מגדלת כדי לוודא שאכן מדובר בהן.

בכל מקרה, הגוון של כיני היונים יכול להיות בהיר מאוד ואפילו לבן, אבל גם חום כהה. יש להן 8 רגליים, כמו עכביש, הן מופיעות בעונה החמה אחרי שהיו אצלכם יונים. בפרט ישנה סכנה לנוכחות של הכינים האלה אם היה באזור קן של יונים והוא פונה. המיקום האהוב על כיני היונים הוא משטחים וקירות חמימים וללא זרימת אוויר שמצננת את האזור.

 איך נראות עקיצות של כיני יונים?

כל עוד הכינים נמצאות על היונים או בקן, אין להם כמובן צורך בדם של בני אדם. אם סילקתם את הקן ואת היונים, אבל הכינים נשארו, הן יחפשו מקור תזונה חדש – ויגיעו אליכם.

עקיצות של כיני יונים – שנקראות גם קרציוני יונים – הן בדרך כלל נקודות אדומות קטנטנות. לעתים תהיה נפיחות באותה נקודה, אבל יש גם מצבים שבהם אין שום סממן חיצוני, אבל כן ישנה תחושת גרד מציקה מאוד. בחלק מהמקרים ישנו מקבץ של עקיצות, ובאחרים עקיצה בודדת. באופן טבעי יש לא מעט דמיון בין עקיצות של קרציוני יונים לעקיצות של פרעושים, פשפשים ויתושים. אם אתם לא בטוחים, כדאי לפנות לאיש מקצוע מיומן שיעזור לכם לאבחן במדויק את החרק שמציק לכם.

 האם כיני יונים מסוכנים?

בדרך כלל עקיצות של כיני יונים "רק" מגרדות. במקרים נדירים יש לאדם אלרגיה לחומרים שמפרישות הכינים כדי לעקוץ בנוחות ובקלות, ובמצב כזה כבר ישנה סכנה וחובה לפנות מיד לטיפול רפואי מתאים (הסימפטום העיקרי מעבר לגירוד העז הוא קשיי נשימה).

בכל מקרה מומלץ להיפטר מהכינים, והדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות חברה מקצועית. הדברת כיני יונים מבוססת על ריסוס. כדאי לדעת שישנם חומרים מתקדמים ללא כימיקלים רעילים שמצליחים למגר את התופעה המעצבנת. למעשה מומלץ להקדים תרופה למכה ולבקש ממי שמבצע עבורכם את הרחקת היונים או פינוי הקן לעבור על האזור ועל הבית, ולבחון אם יש גם קרציונים. אם התשובה חיובית, ההדברה תתבצע מיד לאחר סילוק היונים וכך לא תצטרכו לסבול מהעקיצות של הכינים.

יש לכם כיני יונים? מחפשים חברת הדברה? הזמינו את המדביר שמציל

כדאי לקרוא כתבה באתר jpost על חברת המדביר שמציל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »