הספר "מציאת היהלום הפנימי - מודל ארבעת הקודקודים" מאת ורד גרנדיר פרוכטמן, צילום: יח"צ

לעצב גרסה מדויקת של עצמך – תוך תרגול דפוסים חדשים עם כלים מעולם האימון וה-NLP

ורד גרנדיר פרוכטמן, שעשתה קריירה מצליחה כמאפרת בניו-יורק ובתוכניות טלוויזיה בערוץ 2, יוצאת בקמפיין מימון המונים לספר "מציאת היהלום הפנימי – מודל ארבעת הקודקודים", לערכות לאימון אישי בנושא מציאת היהלום הפנימי וליצירת דפוסים חדשים ולשלוש חוברות תרגול שנתיות ליצירת שינוי

ורד גרנדיר פרוכטמן, מאמנת מנטלית ומנחת קבוצות בגישה המשלבת NLP, גשטלט ודמיון מודרך, יוצאת בימים אלו בקמפיין מימון המונים לספרה החדש "מציאת היהלום הפנימי – מודל ארבעת הקודקודים", המאפשר ליצור הרגלים מעצימים ודפוסים חדשים ע"י תרגילים וכלים משולבים שבעזרתם ניתן ללטש את היהלום הפנימי הגלום בנו.

המודל הייחודי של ארבעת הקודקודים התהווה והתגבש במוחה לפני כחמש שנים, במהלך שחיית בוקר בבריכה, ובמשך כשנה עסקה בכתיבתו ובפיתוחו. בהמשך החלה להעביר הרצאות וסדנאות בארגונים ובגופים שונים. היא לא חדלה לפתח כלים אימוניים המאפשרים לאנשים להיות המאמנים של עצמם, ובהם: ערכות לאימון אישי בנושא מציאת היהלום הפנימי וליצירת דפוסים חדשים: "ההוויה השבועית שלי", "פיתוח חוסן מנטלי לילדים", "פיתוח חוסן מנטלי למבוגרים" ו"אני מאפשר לעצמי להיות מדויקת יותר", ושלוש חוברות תרגול שנתיות ליצירת שינוי, שייצאו לאור יחד עם ספרה: "לאסוף רגעי אושר – להעלאת מפלס האושר", "אמנות ניהול כעסים – תרגול השליטה העצמית" ו"פיתוח שריר החשיבה החיובית – לעיצוב גישת חיים אופטימית".

היא עוסקת בהנחיית קבוצות, אימון אישי וקבוצתי, ייעוץ זוגי והעצמה אישית למבוגרים ולבני נוער על פי המודל שפיתחה, מרצה וכותבת מאמרים בנושא כשהיא חורטת על דגלה את ייעודה בזיהוי ובפיתוח היכולות הגלומות בבני אדם, כל אחד על פי אישיותו הייחודית. המודל שפיתחה מופיע במאגר התוכניות הבלתי פורמליות של משרד החינוך.

ורד גרנדיר פרוכטמן, צילום: ישראל כהן

המסעות בעולם היו מאז ותמיד חלק בלתי נפרד מחייה של ורד. לאחר נישואיה הראשונים לעוזר צלם שהכירה במקום עבודתה בערוץ 2, נסעו שניהם ביחד לניו-יורק בשנת 1996 על מנת להגשים חלומות, אבל המציאות התגלתה כקשה יותר ממה ששיערו. "עברתי בין עשרות סוכנויות איפור וכולן השיבו את פניי ריקם, עד שפגשתי סוכנת אמנים יהודייה שגייסה אותי לסוכנות שלה. למרות שנחשבתי למאפרת מצליחה, קשיי הקליטה שלנו בעיר הזרה השפיעו מאוד על יחסינו הזוגיים וכשנתיים לאחר מכן הגיעו לקיצם נישואינו ונותרתי לבד בניו-יורק".

שנים רבות לפני כן, בשנת 1971, כשהיא בת ארבע, היא עלתה לישראל יחד עם אחותה ושני הוריה, ניצולי שואה מליטא ופולין, שאיבדו את משפחתם במלחמה והיו מסורבי עלייה שנים ארוכות. "הוריי המתינו בציפייה ליום בו יוכלו להותיר מאחור את זיכרונות העבר ולפתוח חיים חדשים בארץ המובטחת. כשנפתחו השערים לישראל, המשפחה הקטנה שלנו עלתה לישראל", היא נזכרת.

לורד תמיד הייתה משיכה לשני עולמות: מצד אחד, לעולמות האמנות והבמה, ומצד שני, לעולמות הנפש. היא גילתה את המטפלת שבה במחנה קיץ בצופים, כשכולם ישבו במעגל ביער והחליטו להתנסות בהיפנוזה. "התנדבתי להיות המהפנטת ובקול סמכותי הובלתי את הנערה שהתנדבה לחוויה מעצימה של חיבור לזיכרון התת מודע. בדיעבד, שם נפגשתי לראשונה עם יכולות הטיפול שלי בחיבור חזק ואינטואיטיבי".

לצד האמנותי שבה היא התחברה, דווקא בתמיכת אמה המתמטיקאית. "עוד מילדות נמשכתי למברשות ולצבעים ובלטתי בכישרון הציור, בעיקר של פורטרטים נשיים. בתוכי צמחה נפש של אמנית: חולמנית, יצירתית ובעיקר שונה. לא אשכח את תחושת התסכול בשל העובדה שאני, בת של מנהלת חשבונות מדופלמת, לא מיטיבה להבין מתמטיקה. מכל עבר שמעתי: 'את פוטנציאל לא מנוצל', אבל אף אחד לא אמר לי מהו".

בגיל 8 בישרה מנהלת בית הספר לאמה של ורד שבתה מחוננת. מי שזיהתה אצלה את הפוטנציאל הייתה המורה לאמנות, שבחרה בה כנציגת בית הספר בחוג לנוער שוחר אומניות בשלוחת מוזיאון תל אביב. "אמי השכילה להבין שעדיף לה להשקיע בנטייה האמנותית שלי. למדתי לנסוע לבד באוטובוס לביתן הלנה רובינשטיין, הסמוך להבימה, שם ציירתי, פיסלתי, הכרתי ילדים כמוני, שמעתי לראשונה קריאות התפעלות מכישרוני ואף זכיתי בפרסים ובמלגה. בגיל 12 התגרשו הוריי ועברנו לעיר אחרת. מעולם לא הייתי מלכת הכיתה, אך תמיד ידעתי להשתייך לחבורות קטנות ואיכותיות שעומק הקשר והשיח אפשר מקום תמידי למטפלת שבי".

הספרון "לאסוף רגעי אושר" מאת ורד גרנדיר פרוכטמן, צילום: יחסי ציבור
הספרון "אומנות ניהול הכעסים" מאת ורד גרנדיר פרוכטמן, צילום: יחסי ציבור
הספרון "משהו טוב" מאת ורד גרנדיר פרוכטמן, צילום: יחסי ציבור

עוד מילדות נמשכה ורד למברשות ולצבעים ובלטה בכישרון הציור, בעיקר של פורטרטים נשיים. אמה הציעה לה ללמוד איפור, לאחר שנתקלה במקרה במודעה בעיתון שהציעה קורס איפור. "לא היה עבורי דבר טבעי מלצייר פניהן של נשים – אבל בצורה שונה", אומרת ורד ומודה שהייתה לה הזכות להפוך תחביב למקצוע. עם סיום לימודי האיפור, פרצה מלחמת המפרץ שהביאה איתה הזדמנות גדולה. באקדמיה לאיפור בה למדה התקבלה פנייה בהולה מערוץ 2 הניסיוני למאפרת, שתגיע על מנת להחליף מאפרת קבועה שהייתה בהריון וסבלה מהתקף חרדה. "במעבר חד ומפתיע עברתי מהאקדמיה לאיפור לאולפני הרצליה, כמאפרת טלוויזיה במהדורת החדשות שסיקרה את המלחמה. לאחר כמה ימים הפכתי למאפרת האישית של מגישת המהדורה המרכזית דאז אורלי יניב. כשהמלחמה הסתיימה היא הודיעה לי שאהיה המאפרת האישית שלה. במשך שנים עבדתי כמאפרת טלוויזיה בתוכניות רבות. במקביל, פניתי ללימודים אקדמיים המשלבים תיאטרון והוראה. כסטודנטית בסמינר הקיבוצים המשכתי להתפרנס מהאיפור, ואף השתלבתי כמרצה מובילה באקדמיה לאיפור בה למדתי".

לאחר סיום לימודי תואר ראשון בלימודי בימוי תיאטרון, עבדה ורד כמנהלת הצגות בתיאטרון הלאומי "הבימה". למרות שהייתה אחראית על הפקות גדולות, היא נזקקה להשלמת הכנסה כמאפרת טלוויזיה. השכר שהרוויחה כמאפרת היה כפול ומכופל מזה שהעניקה לה הכשרתה האקדמאית. כאמור, בהמשך עזבה את הארץ עם בן-זוגה דאז לניו-יורק והפכה למאפרת מבוקשת בקרב דוגמניות ושחקניות ידועות. "בשנים אלו התחילה להיצרב אצלי התובנה שייעודי בחיים שונה מזה שאני עוסקת בו. הבטחתי לעצמי שכשאחזור לארץ ארצה לעסוק בהעצמה אישית ואסייע לאנשים להתחזק ולהתחבר ליופיים הפנימי והחיצוני".

בתום יותר משבע שנים בניו-יורק, החליטה לבחור בבית ובמשפחה על פני הקריירה. חודשיים לאחר שמלאו לה 36, היא שבה ארצה ברגשות מעורבים ובתחושת החמצה. כעבור שנתיים הכירה את בעלה השני, ויחד עם בנותיו הבכורות מנישואיו הראשונים הם הקימו תא משפחתי חם ואוהב והביאו לעולם זוג תאומים. "הבנתי שהחיים שחייתי עד אז לא יספקו אותי עוד ושקיימים בי משאבים רבים ויכולות אדירות, שלא באו לידי ביטוי עם השנים. עם עולם האופנה תמיד היו לי יחסי אהבה-שנאה. זה היה מקור פרנסה מכובד שאפשר לי קריירה חובקת עולם, אך קוד הנראות האכזר שלו הותיר אותי תמיד בודדה בתוכו, שקופה ובלתי נראית".

ורד גרנדיר פרוכטמן, צילום: יח"צ

במשך יותר מעשור היא למדה ורכשה כלים טיפוליים כמו: גשטלט, NLP, דמיון מודרך, ליווי זוגי, אימון אישי וקבוצתי, הנחיית קבוצות, ייעוץ זוגי ועוד. "חרטתי על דגלי לעשות כל שביכולתי על מנת להעצים אנשים, ללמד אותם לאהוב את עצמם – מחזותם החיצונית ופנימה. המטפלת שבי למדה לסמוך על האינטואיציה וחושיי החדים  הם שמסייעים לי להתאים כלים נכונים עבור כל מטופל מתוך ארגז הכלים הגדול שברשותי. האיפור הוא תחום אמנותי, שאפשר לי לצייר את פניהן של הנשים שאיפרתי, לזהות את יופיין ולהדגישו. באמצעות האיפור הבנתי לעומק ששער הכניסה לנפש תחילתו בנראות ובדימוי העצמי של כל אדם. הוצאתי לאור ספר באנגלית בשם: "Make Up Is Not Just About Color", שנמכר באמזון ועוסק בקשר שבין טיפוח להצלחה. קודקוד הנראות התהווה ממציאת קשר זה, ובעקבותיו התהוו הקודקודים האחרים. קודקוד הנראות והדימוי העצמי, שנולד ראשון מחיבור בין עולם האופנה לעולמות הטיפול. אחר כך התהוו קודקוד הקול שלי, קודקוד המשאבים והכישרונות וקודקוד הערכים האישיים".

לדבריה, מודל ארבעת הקודקודים מאפשר חקירה עמוקה וזיהוי יסודות הפוטנציאל הגלום בנו ומיועד למי שמחפש לעצב גרסה מדויקת יותר של עצמו ולחולל שינוי תפיסתי והתנהגותי: מציאת היהלום הפנימי למציאת זוגיות ותחזוקת זוגיות, לבניית דימוי עצמי גבוה, לניהול ולשינוי קריירה, לניהול כעסים וגם לילדים ולבני נוער. "אני משלבת את המודל בכל תחומי הטיפול והאימון בהם אני עוסקת ובהם: זוגיות ותחזוקת זוגיות, ליווי למציאת זוגיות ובניית דימוי עצמי גבוה. אני בסך הכל אומרת את האמת הפשוטה: הנשמה מתגוררת בתוך הגוף, שמהווה שער הכניסה לנפש ולאישיות על כל גווניה. אין כל בושה בעיסוק בנראות שלנו, כל עוד היא משפיעה על הנפש ומעצימה את האישיות ואת הרושם הראשוני שלנו על הסביבה".

ערכת "ההוויה השבועית שלי" מאת ורד גרנדיר פרוכטמן, צילום: יחסי ציבור

לרכישת הספר, הערכות לאימון אישי וחוברות התרגול של ורד גרנדיר פרוכטמן:
https://headstart.co.il/project/62881

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
צרכנות

כל מה שצריך לפיקניק מפנק

לצאת לפיקניק לא מחייב סיבה מיוחדת, זה יכול להיות לשם ציון אירוע מסוים אך יכול להיות גם רק כדי לצאת ולהתאוורר, לנשום עמוק אוויר צח

קרא עוד »