קרדיט תמונה: FREEPIK

התנהלות כלכלית בגיל השלישי

הגיל השלישי

בני זוג שמגיעים לקראת הגיל השלישי ויוצאים לגמלאות לאחר שנים רבות של עבודה, נחשפים למציאות חדשה שהיא לא תמיד קלה עבורם. מי שעבד לאורך שנים במקום עבודה אחד שהוא ממשלתי או ציבורי נהנה מהעובדה שלאורך כל השנים האלו בוצעה עבורו הפרשה של כספים לטובת קרן פנסיה, הן של העובד והן של המעסיק. לאור ההצטברות של כל הכספים, הגמלאי מקבל בכל חודש קצבת שכר שהיא ברוב המקרים מכובדת. היא אומנם נמוכה יותר מהשכר החודשי שאליו הוא היה רגיל לאורך שנים, גם עתה מדובר בסכום נאה שהוא כ % 70 מהשכר החודשי. אך אם מדובר באדם שעבד בכמה מקומות עבודה ורובם או כולם הן במגזר הפרטי, הוא ניצב בפני בעיה. זאת כיוון שהחוק לגבי הפרשות לפנסיה נכנס לתוקף רק בשנת 2008 ולכן ממועד זה סך ההפרשות היו מועטות יחסית. זו הסיבה שהקצבה החודשית היא מאד נמוכה ולעיתים אינה מאפשרת חיים נורמטיביים.

כאשר המציאות הכלכלית טופחת על פניהם של בני הגיל השלישי הם מחפשים פתרונות כדי שתהיה להם הכנסה חודשית קבועה בסכום שיאפשר להם להתקיים בכבוד, וכך יהיה להם מספיק כסף למזון, תרופות ותשלומים אלמנטריים כמו ארנונה וחשמל. אחת האפשרויות העומדות בפניהם היא קבלת קצבה חודשית באמצעות משכנתא הפוכה. מדובר בשיטת של הלוואה שבני הגיל השלישי יכולים לקבל אם יש ברשותם נכס הרשום על שמם. הם מוכרים לכאורה חלק מהנכס לבנק ומקבלים תמורתו קצבה חודשית קבועה של כמה אלפי שקלים. הסיוע הזה מאפשר להם לצוף על פני המים ולא לרדת לתהומות ביום יום.

תכנון של התנהלות כלכלית

כדי לעשות סדר בכל הנושאים הפיננסיים, בני הזוג מכינים רשימות של ההוצאות הקבועות כדי לדעת מהי ההכנסה החודשית הדרושה להם כדי לכסות את כל ההוצאות האלו. הם רושמים בממוצע את החיובים כמו חיוב החשמל בחורף, חיוב החשמל בקיץ, ארנונה, הוצאות מזון, קופת חולים ועוד. כאשר התמונה ברורה הם יכולים לקדם את המהלכים של משכנתא הפוכה, על פי סכום הקצבה שהוא האידאלי עבורם.

סיוע של גורמים מקצועיים

לעיתים בני הגיל השלישי מרגישים שהם לא יודעים כיצד להתנהל נכון כלכלית והעובדה שההכנסות שלהם נמוכות יותר כעת, די מלחיצה אותם. לכן הם פונים לגורמים מקצועיים כמו יועצים כלכליים כדי שיעשו להם סדר בניירת ובמידע. אם מדובר באדם מקצועי בעל ידע רב, הוא אכן יעזור להם מאד. הוא יצמצם עלויות גבוהות כמו לדוגמה תשלום לתקשורת ולסלולרי וזאת על ידי שיחה עם החברות האלו ויוזיל עלויות חודשיות או ינתב להם את הדרך להתחיל לרכוש on line  דבר שיפחית משמעותית את ההוצאות הקבועות שלהם.

יועצי משכנתאות

בנושא משכנתא הפוכה, בני הגיל השלישי יתייעצו עם יועץ משכנתאות מומחה, ישמעו את היתרונות ואת החסרונות של שיטה זו וכך יחליטו על הצעד הבא שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
בריאות

"טיפול נוירופידבק הציל לי את החיים"

במכון אלפא בריין סנטר נותנים מענה לאנשים המתמודדים עם טראומה וחרדה, מביאים בשורה ונותנים תקווה לאפשרות להתגבר על טראומה ועל חרדה. זאת באמצעות טכנולוגיית נוירופידבק

קרא עוד »
צרכנות

בגדי ים לעונת רחצה מפנקת

בגדי הים, פריט לבוש לכאורה פשוט, הם הרבה יותר מסתם בד שמכסה את גופנו בזמן שחייה. הם משקפים מגמות אופנה ואפילו שינויים תרבותיים שקורים לאורך

קרא עוד »