הצריף של בן גוריון בשדה בוקר. צילום: נטלי פורטי

איפה ישנם עוד אנשים? בשדה בוקר

הצצה אל ההיסטוריה של היישוב היהודי בארץ ישראל היא תמיד מעניינת יותר כשעושים אותה דרך העיניים של המנהיגים שייסדו את המדינה ובמיוחד כאלה שנצרבו בזיכרון הלאומי בזכות אישיותם וחזונם.

אחד כזה הוא ללא ספק דוד בן גוריון, שהיה לא רק ראש הממשלה הראשון שלנו אלא גם סופר ובעל חזון שהשפיע על דורות של מחנכים ומשפחות שהלכו אחריו לנגב. הצריף שלו בשדה בוקר נשמר כפי שהיה ביום מותו בשנת 1973.

הצריף כולל שלושה חדרי תצוגה. בבית הראשון יש תצוגה העוסקת בבן-גוריון, בקיבוץ שדה בוקר ובחזון הנגב; במבנה הסמוך – משחקי מחשב שעוסקים בנגב, בצה"ל ובתפקידו של הנוער; במבנה נוסף מוצג סרט על מנהיגותו של בן-גוריון על גבי מסך ענק. כמה דברים הפתיעו אותנו במקום:

  1. יש טלוויזיה – עבור האיש שהתנגד למכשיר הזה ציפינו לראות כאן רק ספרים. מסתבר שבן גוריון באמת לא הדליק את הטלוויזיה, אותה קיבל במתנה מחבר, והיא נותרה כסוג של רהיט בסלון.
  2. בובה של דובי – האם בן גוריון אהב לשחק בסתר עם בובות? כנראה שלא. סביר יותר שזה שייך לאחד הנכדים, ועדיין זה היה טאץ' מעניין.

 

הסלון של פולה וישראל. צילום: נטלי פורטי

 

3. מרצ'נדייז – מסתבר שלא רק צ'ה גווארה המהפכן יכול להיות אייקון פופ עם חולצות, כובעים ועטים שנושאים את דמותו. גם בן גוריון מחזיק סט מרשים כזה, ולפי מה שראינו בעינינו בהחלט יש לסחורה הזו קונים.

4. תיירות שוקקת – מסתבר שהצריף הפך לכל כך מבוקש שסביבו הוקם בית קפה מצליח, חנות מזכרות, אולם תרבות ובעוד זמן קצר יושק במתחם גם בית מלון של רשת ישרוטל, שיהיו בו 400 חדרים, ספא ושלל פינוקים.

 

המטבח של פולה. צילום: נטלי פורטי

 

עיפרון בן גוריון. צילום: נטלי פורטי

 

שעות פתיחה:  
ימים א'-ה' 08:30-16:00
ימי ו' וערבי חג  08:30-14:00
שבתות וחגים – 10:00-16:00
יש להגיע עד שעה לפני שעת הסגירה.

קיבוץ שדה בוקר 84993
טל': 08-6560469

 

צפו בסיור שלי בצריף:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
צרכנות

כל מה שצריך לפיקניק מפנק

לצאת לפיקניק לא מחייב סיבה מיוחדת, זה יכול להיות לשם ציון אירוע מסוים אך יכול להיות גם רק כדי לצאת ולהתאוורר, לנשום עמוק אוויר צח

קרא עוד »