קרדיט תמונה: FREEPIK

האם קידום ממומן בגוגל עדיף על קידום בפייסבוק?

בימינו קיימים אתרים ותכנים אינטרנטיים רבים, והמטרה שלנו כבעלי עסקים היא לקדם כמה שיותר את העסק ואת החשיפה אליו. קיימות כמה שיטות לקידום העסק באופן דיגיטלי, כאשר הבולטות שבהן הן קידום ממומן בגוגל וקידום בפייסבוק. חשוב לעמוד על היתרונות של שתי השיטות האלה כדי לראות מה מתאים לכם, ולענות על השאלה הגדולה – האם קידום ממומן בגוגל עדיף על קידום בפייסבוק?

מדוע כדאי לכם לקדם דרך גוגל

קידום ממומן באמצעות גוגל עובד בצורה הבאה: אתם פותחים חשבון בגוגל, מעצבים את המודעה שלכם ומתחילים לשלם לגוגל פר קליקים על מנת שהמודעה שלכם תעלה למקומות הראשונים. ברגע שמפסיקים לשלם, המודעה יורדת. כמובן, קידום ממומן בגוגל דורש ידע ובחירת מילות המפתח הנכונות, אך אם עושים זאת נכון, ניתן להפיק מגוון רחב של יתרונות:

  1. מקבלים תוצאות מהירות – הקידום הממומן בגוגל הוא דרך מהירה לקבל פרסום ולהגיע למקומות הראשונים. בעוד שהקידום האורגני דורש עבודה סיזיפית, כך שרק לאחר חודש רואים באמת תוצאות כאשר מעלים את האתר למקומות הראשונים בגוגל, הרי שבמסגרת הקידום הממומן המודעה מגיעה לתוצאות הראשונות באופן מיידי.
  2. מגדילים את החשיפה – קידום בגוגל הוא דרך טובה להגדיל את החשיפה. אחרי הכול, הגולשים מבחינים במודעות הראשונות שהם רואים בתוצאות החיפוש, וכך ניתן להגדיל את החשיפה בקלות רבה יותר.
  3. משפיעים על הגולשים לבצע פעולה מסוימת – המודעה המופיעה דרך קמפיין בגוגל היא מודעה קצרה וממוקדת, כך שניתן להשפיע על הגולשים ולעודד אותם לבצע פעולה כמו יצירת קשר או ביצוע רכישה, וזאת באמצעות שימוש בכפתורי תשלום או מילים המעודדות פעולה, לדוגמה: "לרכישה לחצו כאן".
  4. בוחרים את סוג הקמפיין הרצוי – קיימים סוגים שונים של קמפיינים בגוגל, כך שתוכלו לבחור את הקמפיין המתאים לכם. הסוג הראשון של הקמפיין הוא קמפיין חיפוש. קמפיין זה מתבסס על מילות מפתח רלוונטיות. כך שברגע שגולש מחפש מילות מפתח מסוימות בגוגל, הוא מגיע למודעה שלכם. מסיבה זו, כאשר מנסחים קמפיין זה, חשוב לבצע חקר מילות מפתח מדויק. קיימים גם קמפיינים של רשתות חברתיות, כך שהמודעה שלכם מופיעה ברשתות כמו יוטיוב או פייסבוק מבלי שהגולש חיפש דווקא אתכם. לצד זאת, ניתן ליהנות מקפיין בערוץ היוטיוב שלכם. כמו כן, ישנו קמפיין קניות מיוחד בגוגל המתאים לבעלי עסקים שיש להם חנות מקוונת. במסגרת הקמפיין הזה ניתן לחבר את המודעה לחנות אונליין ולעודד את הגולשים לרכוש את המוצר.
  5. עוקבים אחרי הביצועים – באמצעות קידום ממומן בגוגל ניתן לעקוב אחר הביצועים ולבדוק מה עובד ומה לא. בעזרת גוגל, אפשר לבדוק את מספר הכניסות ולדעת מה כדאי לשפר.
  6. פניות איכותיות – אם דואגים לנסח נכונה את הקמפיין ואת המודעה, ניתן לקבל מודעה ממוקדת הפונה לקהל היעד שלכם ובכך להגדיל את החשיפה ולקבל לידים איכותיים.
  7. מתאים לכל כיס – הקמפיין הממומן בגוגל מתאים לכל עסק, גם כאשר מדובר בעסק מתחיל שאין לו תקציב רב. וזאת בניגוד לאמצעי פרסום אחרים כמו רדיו או טלוויזיה אשר נחשבים ליקרים הרבה יותר.

מדוע כדאי לקדם באמצעות פייסבוק

לצד קידום ממומן בגוגל, ניתן לבחון את היתרונות המשמעותיים של קידום באמצעות פייסבוק. כמו בגוגל, גם פייסבוק מציעה חשיפה. אנשים רבים נכנסים לרשתות החברתיות, וזו ההזדמנות של בעלי העסקים לחשוף את השירותים שלהם ולתת לכולם ליהנות מהם. כך ניתן לחשוף מוצרים ושירותים שהגולשים כלל לא יודעים שהם צריכים אותם. נוסף על כך, לפייסבוק קיימות יכולות פילוח טובות ומתקדמות וכל אחד יכול להתאים את המודעה לקהל היעד שלו מבחינת פרמטרים כמו גיל או מיקום גיאוגרפי. מעבר לכך, ניתן להפוך את התכנים בפייסבוק לתכנים ויראליים, אם יודעים כיצד לעשות זאת נכון.

אז מה עדיף בסוף – גוגל או פייסבוק?

התשובה לשאלה זו אינה חד משמשעית. הן לגוגל והן לפייסבוק יש יתרונות משמעותיים, ובראשם הגדלת החשיפה. ניתן להשתמש בשתי שיטות הקידום האלה על מנת להגדיל את התוצאות ואת החשיפה, או לבחור את אחת השיטות בהתאם לדרישות שלכם. לדוגמה, אם יש לכם חנות מקוונת ואתם רוצים לקדם מוצר מסוים, קידום באמצעות מודעה ממומנת בגוגל יכול להתאים לכם. אך אם אתם רוצים למקד את המודעה לקהל היעד שלכם ולהגדיל את החשיפה, פילוח בפייסבוק הוא התשובה. מכל מקום, חשוב לבדוק לאורך זמן את שתי השיטות כדי לראות מה מתאים לכם יותר.

החברה שעושה לי את הקידום

קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק דורש ידע ומיומנות. לא מדובר רק בהפצת המודעה הרלוונטית, אלא חשוב גם שהיא תהיה מעוצבת, תדבר אל לב הגולשים ותגרום להם להקליק עליה. אחרי הכול, התחרותיות בעולם האינטרנט רק הולכת וגדלה, ואתם זקוקים לאנשי מקצוע כדי שיעזרו לכם להחזיק את הראש מעל למים.

על מנת לקדם את האתרים בהצלחה ולזכות בכמה שיותר פניות רלוונטיות ואיכותיות, חשוב לבחור חברת קידום אתרים טובה ומקצועית. בחברה זו ישנו צוות מומחה שיודע מה הוא עושה ומכיר את העבודה מקרוב. אז אם אתם מעוניינים להשיג הצלחה כבירה בתחום, כדאי לבדוק כמה דברים לגבי החברה שאתם פונים אליה. דבר ראשון, הניסיון חשוב בעולם קידום האתרים. הצוות צריך להכיר כל פינה באינטרנט כדי לדעת איזו שיטת קידום ושיווק להתאים לכם. ניתן גם לבחון את תיק העבודות של החברה, לראות אתרים נוספים ולשאול את עצמכם אם זה מתאים לכם. תוכלו להגיע לחברה מקצועית דרך המלצות, חברה ששמה הולך לפניה. והעיקר, אל תסגרו עסקה אונליין. דברו עם נציגי החברה בטלפון, ואם צריך הגיעו לפגישה ראשונית כדי לתאם ציפיות, לספר על העסק ולראות אם מתאים לכם לעבוד עם הצוות לאורך תקופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים

קרא עוד »