בעידן התעסוקה של ימינו, כאשר עומדים בפני מנהלים, ארגונים ותאגידים כלים לשליטה ובקרה על עובדים נשאלת השאלה הגדולה: מה המחיר שנאלצים לשלם כיום עובדים בעבור החדירה לפרטיותם , האם יש צורך בהצבת גבולות, ומה צופן העתיד בתחום?
על שאלות אלו ועוד עונה המחזה "צירים", פרי עטו של המחזאי הבריטי המפורסם, מייק בארטלט. המחזה משקף ומציף באופן ביקורתי מדיניות שמקטינה ומנצלת את האזרח בעולם התעסוקה המודרני, מעלה דילמות על גבולות הפרטיות שלנו, זכויות אדם, על מרכזיות העבודה בחיינו ומהו מעמד האישה במקום העבודה.
"צירים", שכתב מייק בארטלט תורגם כעת גם על ידי יהלי סובול ולראשונה מבויים על ידי השחקנית עדי גילת ("הבורר", שחקנית הקאמרי ובית לסין בהצגות "ארבע אמהות", "שכונה"). בהשתתפות השחקניות: יעל שרוני ("צפוף", "היהודים באים" ,"סרוגים", "חטופים") ועינת הולנד ("ילדות סכסכניות") את ההצגה מפיק תיאטרון גבעתיים בניהולו של אוהד קנולר.
עלילת המחזה
מתרחשת במשרד הייטק שבו מתוארת מערכת יחסים מורכבת בין מנהלת בכירה לעובדת צעירה.
הן נפגשות בשלוש עשרה סצינות, שהופכות במהרה משיחות רשמיות לשיחות חודרניות ואינטימיות אל תוך חייה של העובדת, המגלה בהמשך כי המשרה הנחשקת טומנת בחובה גם מחיר יקר ואף ויתור על חלומותיה כמוסים.
מרגע שחללי המשרד הופכים לבמה, מטשטש ההבדל בין מציאות למחזה
הפעם, שלא כמקובל, המחזה אינו עולה על בימות התיאטרון, כי אם במשרדי חברת ההייטק TARFFICPOINT, בקומה ה-27 בתל אביב. הבחירה להפוך את המשרדים לבמה אחת, תורמת לטשטוש בין המציאות למחזה ויוצרת חוויה אינטימית בין הצופה לשחקנים. כך שהצופים הופכים לחלק אינטגרלי מהתרחשות העלילה ועוברים ביחד עם השחקניות לפינת הקפה, חדר ישיבות ולחללים נוספים במשרד.
לדברי עדי גילת, יוצרת, בימאית ושחקנית: "בחרתי למקם את ההצגה במקום הטבעי שלה, בין שולחנות המשרד הפעיל. כך שמרגע שהקהל המצומצם (עד 40 איש) יגיע בשעות הערב למשרדי הייטק הוא יזכה בחוויה שמערבת גם אותו בתוך ההצגה, ולא כפי שהוא רגיל להיות כ"צופה מהצד" בתוך אולם התיאטרון".
במאית: עדי גילת. עוזרת בימאית: דניאל בוקס, שחקניות: יעל שרוני, עינת הולנד. מעצבת חלל: ורה גוטבליט, מעצבת תלבושות: חוה רוזלסקי. מוזיקאית: סטלה גוט.
בהפקת: תיאטרון גבעתיים. משך ההצגה: 75 דקות.
לרכישת כרטיסים במשרדי תיאטרון גבעתיים. מספר המקומות מוגבל לעד 40 איש.
ניתן לרכוש כרטיסים לקבוצות, חברות וארגונים.