פרסום בגוגל לעסקים, קטנים וגדולים כאחד, צבר בשנים האחרונות תאוצה גדולה והפך להיות מאבני הדרך השיווקיים בכל תחום.
איך פרסום בגוגל יכול להקפיץ לי את העסק?
אנחנו חיים בעידן בו הכל עובר דרך מסכים, איך שלמדנו פעם משאלות שהופנו להורים מורים חברים ובכלל לסביבה, היום כבר לא עובד. היום אם מישהו רוצה למצוא דבר מה חדש, להבין ביטוי לא מוכר, הוא שולף מכשיר סלולרי, מחשב או אייפד עם גוגל והכל נהיה מובן.
כך גם כל מוצר שנחפש, מיד האינטרנט בפעולה.
כשבראש עומד גוגל- מנוע החיפוש הראשי עם כ3 מיליון חיפושים ביום.
לכן, אחד השלבים החשובים והראשוניים שנעשה כשנרצה להרים להפיץ ולפרסם את העסק שלנו, יהיה לקחת את המשאב היקר הזה, ללמוד אותו, ואז ללמד אותו לעבוד בשבילינו ולקדם את העסקים שלנו.
קידום עסק ממומן מה הוא?
קידום עסקים ממומן או פרסום ממומן, כשמו כן הוא, זהו פרסום עסקים באינטרנט כאשר בעל העסק, הדף או האתר, משלם בעבור המוצר כדי שיתפרסם. איך זה עובד?
הלקוח משלם לגוגל כדי שיקשר חיפושים ספציפיים של ביטויים מסוימים הקשורים במוצר שלו, ישירות לאתר שלו כך שיופיע בראש האתרים המוצעים במנוע החיפוש שלו.
נשמע מכאן שזה מה שנקרא 'משחק מכור' תרתי משמע, וכך האלגוריתם יפנה לכל המרבה במחיר בלי קשר לדיוק התוכן והכיוון לאדם הנכון או לא.
אבל זה לא בדיוק עובד כך, לגוגל יש גם מחויבות כלפי הגולשים שלה, היא רוצה להישאר נאמנה לצרכים שלהם ספציפית ולהיות בהתאמה למה שהם מחפשים ולא סתם לדחוף להם תוכן לא רלוונטי אליהם. כדי להישאר מדויקת ונכונה לצרכי הגולשים שלה היא עובדת עם כמה אלגוריתמיים נוספים. יש לה יכולת לבדוק כמה מבין הגולשים המחפשים את הביטוי אכן נכנסו לאתר, כל הקלקה לתוך האתר מאמתת את הקשר שלו לחיפוש, ומוסיפה אמינות לאתר. בנוסף היא בודקת איכותנית את הקשר בין הביטוי הרצוי בחיפוש לבין התוצאה בכתבה כדי לראות שהנושאים המדוברים נמצאים בכתבה.
ומה הוא קידום עסקים אורגני?
בשונה מהקידום הממומן, בקידום עסקים האורגני, הלקוח לא משלם לגוגל כדי להכניס את המוצר שלו לראש הרשימה, ולכן הוא צריך לעבוד יותר קשה כביכול, עבודה יותר עמוקה, איכותנית שעובדת ומקטלגת לפי השדה הסמנטי המתקשר לחיפוש ומושרשת בביטויים נבחרים הפזורים על פני האתר שיגרמו לאלגוריתם לקדם אותו עם הזמן.
כיוון שאין בקידום האורגני את מקפצת המימון של פרסום העסק הממומן, הקידום שונה לא רק באיך הוא עובד כדי להישאר למעלה אלא גם בזמן שייקח לו לפעול באלגוריתם, להשפיע ולהניב תוצאות והצלחה.
קידום עסקים ממומן לעומת קידום עסקים אורגני, יתרונות וחסרונות:
אם נמשיל את הקידום הממומן והקידום האורגני לצמחים,
אפשר לומר שהקידום הממומן הוא כמו זר פרחים על השולחן, הוא יותר נראה מריח ונוכח בכאן ועכשיו לצורך המיידי.
לכן, בדרך כלל אנחנו נבחר בו לאירועים יותר ספציפיים כגון:
הופעה שתקרה בקרוב, מבצעים מיוחדים, השקה של ליין חדש או פרויקטים שנרצה להדגיש.
לעומת זאת את הקידום האורגני נמשיל לגבעול ירוק שנרצה להשריש במים ובסוף לשתול בגינה. העבודה של הקידום האורגני פועלת באופן יותר איטי לכאורה אבל באופן עמוק יסודי ושמוכיח את עצמו לאורך הזמן בעזרת הלקוחות שמאששים בהקלקה אל תוך האתר, את עבודת האלגוריתם העמוקה יותר.
גם כאן כמו בצמחים אין דבר כזה יותר מידי, ולא חייבים לבחור רק באחד מהם, כן חשוב לשים לב לעיתויים ולדיוקים מתי להשקיע יותר בכל אחד, לדוגמא אם אנחנו בזמן של תקציב קצוב יותר ובזמן של שיגרה שוטפת, אולי נרצה לעבוד יותר אורגני, ולשמור את התקציב של הקידום הממומן לאירוע בהמשך, שירצה יותר לקדם משהו ספציפי.
לכן תמיד חשוב להתייעץ עם המומחים חברות הפרסום באינטרנט, אחרי הכל פרסום עסקים באינטרנט, זו אומנות לכל דבר, וצריך את הידע וההבנה בשביל זה.
ניצן רונן- חברת פרסום באינטרנט
חברות הפרסום שעוסקות בפרסום אתרים באינטרנט כמו ניצן רונן, עובדות במישורים שונים, גם במישור הפרסום הממומן וגם במישור החשיפה האורגנית של המוצר, כאשר אתם נגשים לאדם בעל מקצוע שיפרסם לכם את העסק חשוב לזכור שזו לא עבודת ילדים, זה לא 'בסה"כ פוסט בפייסבוק' או 'ציוץ בטוויטר'.
זה הלבוש הרשמי של העסק שלכם, זה הדגל והרצינות שבה תציגו את הילד שלכם לעולם.
לכן חשוב מאוד לשים לב ללכת לבעל מקצוע אמין, לבדוק תיק עבודות ולהרגיש שהוא מבין אתכם ואת העסק. ככל שבעל המקצוע יבין יותר טוב את העסק שלכם, כך תוכלו להופיע ברשת בצורה המתאימה לכם ביותר ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים ונכונים יותר אליכם.




