אילוסטרציה: פיקסביי

עישנתם אתמול? כי אתמול היה יום ללא עישון

היום שוב קמתי עם החלטה חזקה מאד שלא אעשן יותר בחיים. כלומר רק סיגריה אחת כדי להתעורר. אחרי חצי שעה עישנתי עוד סיגריה כי עשיתי לעצמי קפה חדש.

עוד איזה שלוש ככה בשביל הסבבה שלי כי דיברתי בטלפון. בצהריים עשיתי הפסקה קטנה. אבל לאחר ארוחת הצהריים הייתי חייבת סיגריה של פוסט ארוחה.

זה בדיוק הדפוס שאני נשאבת אליו כל יום. וכל ערב אני הולכת לישון עם חרטה, למה עישנתי? הרי יכולתי שלא לעשן. זהו שזה לא כזה פשוט. סיגריות זה הרגל מאוד מאוד ממכר.

האם ש עוד אנשים במצבי, פניתי למכבי ושם הם אשרו לי כי: "דווקא במשבר הקורונה היו 70% הצלחה בקרב מסיימי סדנת הגמילה שלנו מעישון בתל אביב. נגמלים העידו כי ההתבודדות בבית הפחיתה משמעותית את הצורך בעישון חברתי".

במכבי השיקו בתקופת הקורונה סדנת הפסקה מעישון שהמשיכה מרחוק. הסדנא הצריכה נכונות גבוהה לתהליך הגמילה מהמשתתפים, במקביל להתמודדות עם השלכות הקורונה. על אף השהייה הממושכת בבית והלחץ הנפשי בתקופה זו, רבים מהמשתתפים העידו כי המצב דווקא "תרם" להם. משתתפת הסדנה: "ברגע שנכפה עלינו להימנע ממפגשים חברתיים, הרגשתי פחות צורך לעשן".

שלי דורון, גן היא ממשתתפות הסדנה: "קצת אחרי תחילת המפגשים, הגיעה הקורונה ואיתה הסגר. תקופה מאתגרת להפסיק בה לעשן. לקחתי את זה כאתגר ועם תמיכה מלאה של אורלי המנחה, גם מרחוק, ולמרות הקושי והחרדות, שגם ככה הביאה איתה המגפה, כשההרגלים כבר לא אותם הרגלים, היה קל יותר לשנות אותם ולהפוך את זה ליתרון בתוך התהליך הזה."

אורלי הלוי, עובדת סוציאלית במכבי שירותי בריאות מחוז המרכז ומנחת הקבוצה: "מרגע שהגיעו ההנחיות שאסרו על קיום המפגשים, המשתתפים ואני עשינו הכל על מנת להמשיך את התהליך כשברור שמדובר במצב שידרוש מהמשתתפים יותר אחריות אישית ואומץ להיפרד מההרגלים דווקא בתקופה רווית שינויים ואתגרים נוספים. על אף החששות שהמצב החדש יקשה על משתתפי הסדנה, שמחתי לשמוע שהצלחנו יחד למצוא בתוך המצב נקודות אור, שתרמו לחברי הקבוצה".

היא מוסיפה כי "מציאת פרשנות חדשה במצב המורכב יחד עם מוטיבציה גבוהה ותמיכה מקצועית ומשפחתית הובילו אותנו להישגים מרשימים. אני מברכת על אחוז המשתתפים הגבוה שסיימו את התהליך בהצלחה ובטוחה שאנחנו במכבי נעשה הכל כדי לשמר את ההצלחה ולתמוך גם באלו שלא צלחו את התהליך בשלב הזה ונסייע להם להפסיק לעשן."

במכבי שירותי בריאות נמסר: "דווקא במשבר הקורונה היו 70% הצלחה בקרב מסיימי סדנת הגמילה שלנו מעישון בתל אביב. נגמלים העידו כי ההתבודדות בבית הפחיתה משמעותית את הצורך בעישון חברתי".

אילוסטרציה: פיקסביי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »