סוכרת – מחלה מודרנית שפוגעת ברבים

קרדיט לתמונה: Pixabay

סוכרת הפכה לאחד האתגרים הבריאותיים המשמעותיים ביותר של המאה ה-21, המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זהו מצב כרוני שפוגע ביכולת הגוף לעבד גלוקוז בדם, מה שמוביל למגוון סיבוכים בריאותיים אם לא מטפלים בו. עם העלייה בגורמי אורח החיים המודרניים כגון תזונה לקויה וחוסר בפעילות גופנית, שכיחות הסוכרת, במיוחד מסוג 2, עלתה משמעותית.

מה זה באמת אומר מצב שבו יש לנו סוכרת

יש הרבה סוגים של מחלות שבהן אנחנו עלולים לחלות. חלק מהן חולפות וזמניות ואילו מחלות אחרות הן כרוניות. במקרה של מחלה כמו סוכרת מדובר על מחלה כרונית לכל דבר ועניין. מדובר על מחלה שמשפיעה על האופן שבו הגוף שלנו הופך את המזון לאנרגיה. ברוב המקרים, המזון שאנחנו אוכלים מתפרק לגלוקוז, שהוא סוג של סוכר והוא משתחרר לזרם של הדם. ברגע שבו רמת הסוכר בדם שלנו עולה, הלבלב מקבל על כך איתות והוא משחרר אינסולין. ניתן לומר שהאינסולין פועל כמו סוג של מפתח למעשה מאפשר לגלוקוז להיכנס אל תאי הגוף ולשמש כמו אנרגיה. הבעיה היא שכאשר אדם סובל מסוכרת, התהליך הזה לא עובד כמו שצריך. הרפואה מדברת על שני סוגים של סוכרת: סוג 1 + סוג 2. בסוג הראשון אין בכלל ייצור של אינסולין. לעומת זאת, בסוג השני הגוף פשוט לא מצליח להשתמש באינסולין כמו שצריך.

מה עלול להוביל להתפתחות של סוכרת?

כתוצאה מכך שכל כך הרבה אנשים בעולם סובלים מסוכרת, אנחנו רואים שנערכים הרבה מחקרים בנושא הזה. מטרת המחקרים היא לא רק למצוא את הפתרונות, אלא גם להבין למה זה למעשה קורה. ניתן לראות שיש לא מעט גורמים שמובילים לסוכרת, כאשר חלק מהם נמצאים תחת השליטה שלנו וחלק לא. הגורמים הם:

  1. גנטיקה והיסטוריה משפחתית – במשפחות שבהן ההורים או הסבים היו חולים בסוכרת, בהחלט עלול להיות שגם הילדים יהיו חולים במחלה. המטען הגנטי הוא בעל השפעה רבה על הסיכוי שלנו לחלות במחלה.
  2. השמנת יתר – מעבר למחלת הסוכרת, עוד מחלה נפוצה שקיימת בעידן שבו אנחנו חיים היא השמנת יתר. חשוב לדעת: השמנת יתר היא גורם משמעותי ביותר שעלול להוביל להתפתחות של סוכרת.
  3. חוסר בפעילות גופנית – אנחנו חיים בעידן שבו אנשים רבים יושבים שעות מול המחשב, לא מספיק זזים ונוסעים לכל מקום עם הרכב הפרטי. חוסר הפעילות הזאת עלול גם הוא להוות גורם שמגדיל את הסיכון לחלות בסוכרת.
  4. תזונה לא מאוזנת – גורם נוסיף שעלול להוביל לכך שהגוף יפתח סוכרת, קשור לתזונה שלנו. כשאנחנו אוכלים מזון מעובד ולא מספיק מאוזן, זה בהחלט עלול להוביל לתנאים פוריים להיווצרות המחלה.

בנוסף לכל אלה, גם הגיל הוא גורם שעלול להוביל להיווצרות של סוכרת. ככל שאנחנו יותר מבוגרים כך הסיכוי שלנו לחלות במחלה הולך וגדל.

האם בדיקות סוכר יכולות לעזור למי שמוגדר כחולה?

התשובה היא בפירוש כן. למעשה, אחד מהדברים הכי חשובים שיש עבור מי שיש לו סוכרת, זה לבצע ניטור. הניטור יכול להתבצע היום בצורה מאוד פשוטה – בעזרת מכשירים מאוד מתקדמים שאפילו מחוברים לאפליקציות שונות. בעזרת המכשירים הללו, ובעזרת הניטור של הסוכרת, ניתן להבין מה המצב של הסוכר בדם בכל רגע נתון. לכן, במידה וגם אתם חולים במחלה הזאת, אפילו אם המצב שלכם יחסית יציב וראשוני, חשוב מאוד לבצע ניטור של סוכר. תוכלו לבחור לכם עוד היום את המכשיר הכי מתקדם שיש, לעשות בו שימוש וכך לגלות כל יציאה מאיזון מיד כשהיא מתרחשת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »