קרדיט תמונה FREEPIK

סוגי בדים במצעים ואיך לבחור?

המצעים שתבחרו למיטה שלכם יכולים להשפיע על שנת הלילה שלכם במידה רבה, כאשר אחד השיקולים שיש לקחת בחשבון הוא סוג הבד שממנו המצעים מיוצרים. כמו כן, מעבר לבד עצמו, עליכם גם להכיר את ההבדל בין האריגים השונים.

לכל הבדים והאריגים יש יתרונות משלהם, כמו גם חסרונות, והכרת ההבדלים ביניהם תעזור לכם למצוא את המצעים המתאימים ביותר להעדפות שלכם מכל הבחינות.

רגע לפני שמתחילים

בעת קניית מצעים שומעים רבות את המושג "ספירת חוטים". עם זאת ספירת החוטים אינה הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מצעים. ספירת החוטים מייצגת את מספר החוטים האופקיים והאנכיים לאינץ' רבוע של בד, כאשר ככל שספירת החוטים גבוהה יותר כך המצעים יהיו עמידים ונעימים יותר. עם זאת קחו בחשבון תמיד גם את סוג האריגה ואת הבד בנוסף לספירת החוטים, כי גם להם יש השפעה מרובה על התחושה שלכם בתוך המצעים.

פלנל

פלנל יהיה בחירה מעולה כאשר מזג האוויר בחוץ מתחיל להתקרר. אם פעם סדיני פלנל היו מיוצרים מצמר כיום הם מיוצרים גם מכותנה או מסיבים סינטטיים. התחושה של מצעי פלנל רכה, חמימה ונעימה, הם עמידים ושומרים על חום הגוף במהלך שנת הלילה.

פרקל

פרקל יהיה בחירה מעולה אם אתם אוהבים את המצעים שלכם פריכים קלים וצוננים. זהו בד שמיוצר מאריגה רגילה מכותנה סרוקה או מחוטי כותנה. מצעי פרקל יהיו קלי משקל והדוקים בו זמנית. הגימור של המצעים יהיה חלק והם יגלו עמידות גבוהה לאורך השנים, כל עוד מיוצרים מכותנה איכותית.

סאטן

בדי סאטן יוצרים סדינים חלקים, מבריקים ורכים. סאטן זו גם סוג של אריגה הכוללת יותר חוטים אנכיים בהשוואה לאופקיים, מה שיוצר את הרכות האופיינית ואת הגימור החלק והמבריק הדומה מעט למשי. מצעי סאטן נראים מפוארים ומציעים פינוק אמיתי.

משי

אלו מכם שמעדיפים רכות יוקרתית עם גימור מבריק יתמוגגו ממצעי משי, אשר הפכו בחלוף השנים לשם נרדף לרומנטיקה ויוקרה בחדר השינה. זהו אחד מסוגי הבד העדינים ביותר למצעים, אך תכונה זו אינה פוגעת בפופולריות שלהם. כאשר אתם קונים, שימו לב להוראות התחזוקה והניקוי כדי לבדוק שבחירה זו אכן מתאימה לאורח החיים שלכם.

מיקרופייבר

הבחירה הנכונה אם אתם מחפשים עמידות גבוהה לקמטים וחמימות. בדי מיקרופייבר כוללים אריגה הדוקה של סיבים מעשה יד אדם, שמסובבים אותם לחוט דק מאוד. האריגה ההדוקה והעבה שלהם הופכת אותם לעמידים, מה גם שהם יותר ידידותיים לתקציב.

ג'רזי

אלו בדים רכים ונמתחים שמוכרים גם כבדים המשמשים לייצור חולצות טי שירט. הם אומנם נחשבים לפופולריים הודות לתחושה הרכה ולגמישות שלהם, עם זאת הם פחות עמידים ונקרעים בקלות, כך שלא ישמשו אתכם לאורך זמן כמו סוגים של בדים איכותיים.

כיצד בוחרים?

סוג החומרים

המון מצעים מיוצרים מכותנה, כאשר איכות באה לידי ביטוי בסוג הכותנה בה עושים שימוש. מצעי כותנה איכותיים מיוצרים מחומרים איכותיים, וכאן נכנסים לתמונה מושגים כמו כותנה סרוקה או כותנה מצרית. הכותנה הסרוקה נוצרת לאחר טיפול מיוחד בסיבים שהופך אותם ליותר עדינים, רכים ומלטפים. כותנה מצרית מאופיינת עם סיבים ארוכים ורמת איכות גבוהה של זן כותנה ייחודי שגדל במצריים.

שיטת האריגה

השיטות השונות של האריגה מובילות ליצירת סוגים שונים של בדים, לכל בד תכונות אופייניות. בדים איכותיים מיוצרים מסיבים ארוכים ו-100% כותנה טבעית, כאשר שיטת האריגה משפיעה על רמת העמידות של הבד, המשקל שלו, מידת הצפיפות שלו, התחושה ועוד.

בקרת טמפרטורה

העדפות השינה שלכם יכולות לשחק תפקיד משמעותי בבחירה, לדוגמה: בדי פלנל אידיאליים לשמירה על חום וחמימות בעוד שמצעי פרקל יהיו יותר פריכים וקרירים. אז אם אתם נוטים להזיע בלילה, או לחלופין סובלים מקור, תוכלו לבחור בהתאם את המצעים.

ספירת חוטים

מצעים שונים כוללים ספירת חוטים שונה, מה שמאפשר לכם ליהנות מהאיכות שאתם מחפשים בנקודות מחיר שונות. תוכלו למצוא מצעים איכותיים שספירת החוטים שלהם נעה בין 400 ל- 600 במחירים שווים לכיס.

עיצוב

העיצוב המועדף עליכם גם יכול וצריך להשפיע על הבחירה שלכם. בחרו במצעים שמשקפים את סגנון חדר השינה, העונה בשנה או את האווירה שתרצו לייצר.

מותג

ולבסוף, תמיד כדאי ומומלץ לקנות ממותג מצעים איכותי אשר מציע לכם מצעים ברמה הגבוהה ביותר שישנה ובמחירים הוגנים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »