קרדיט תמונה FREEPIK

כוחו של עיסוי: עיסוי יכול לרפא!

עיסוי (מסאז') הוא טיפול של הגוף ושל הנפש באמצעות מגע. ישנם עיסויים רבים. חלקם נועדים להרגעה מהלחץ היומיומי וממתחים גדולים, אשר נובעים מהמרוץ להישגיות ומעומס בעבודה, במשפחה ובבית. וחלקם נועדו לפתירת בעיות אורטופדיות. למגע יש כוח אדיר לרפא ולשחרר תוך כדי תנועה בעיות הנוצרות בחיים.מה הכוח של טיפול מגע? יש בו כדי לרפא את הגוף ואת הנפש. מההיבט הנפשי, לטיפולי מגע יש כוח אדיר להעלות ולהציף טראומות מהעבר ולאזן אותן. לא מעט מטופלים משחררים בטיפול לחצים מהעבר. בסוף העיסוי הם משחררים את המעצורים אשר שמרו בבטן. הדבר יכול להתבטא גם בבכי לאחר טיפול או שחרור נזלת מהאף. ובעצם כל הרעלים יוצאים החוצה בשעת הטיפול.

ומן ההיבט הרפואי, אנשים רבים פונים לטיפולי עיסוי מהטעמים האלה: כאבים שונים בגוף, למשל כאבי שרירים; בעיות בחוליות בצוואר או בגב; פריצת דיסק או בלט דיסק אחד או יותר; דלקות שונות בגוף, כמו דלקת בכתף, דלקת בשרוול הכתף ובטניס אלבו; דלקות בשרירי הידיים, כמו כאבים בשורש כפות הידיים, או בעיות בשרירי הרגליים או הצוואר.

עיסוי הוא בחירה מצוינת לטיפול בכאבים מכל סוג. הטיפול מותאם לפי סוג הבעיה ולפי צרכיו של המטופל או צרכיה של המטופלת.

ניר חוכיימה מעסה, המעניק עיסוי בתל מונד, מספר על היכולות של עיסוי ועל תרומתו לגופנו.

כוחו של עיסוי ותרומתו לגוף: עיסוי משפיע עלינו לטובה גם בהיבט הנפשי וגם בהיבט הפיזי. בהיבט הנפשי, כולנו נתונים ללחץ רב בגלל חיי המשפחה, פרנסה, ציפיות בעבודה, וקל וחומר אם אנו שואפים להישגיות. ובהיבט הפיזי, מפאת נהיגה שעות רבות או עבודה ממושכת מול צגי המחשב שרירי הצוואר ושרירי הגב כפופים. אימוני כושר ופעילות ספורטיבית הם דבר מצוין, אך מפעילים על השרירים עומס רב. למשל, אימוני ריצה מעמיסים עומס רב על שרירי הגב התחתון, על האגן ועל שרירי הרגליים.

מה הפתרון למתח המצטבר בחיינו? עיסוי עוזר להפחית את המתח המצטבר בשרירי הגוף כולו, לפרק חומצות המצטברות בגוף, ונותן תחושה של קלילות. טיפולי עיסוי יעזרו למנוע מעגל של כאב. וכאשר מדובר בטיפולי מניעה, לא תרגישו כלל כאב בגוף. טיפולי מגע ישפרו את התנועה, את היציבות בגוף,ובכלל ישפרו את רמת החיים. ומה קורה כשכבר יש בעיות בגוף? להלן כמה בעיות, שטיפולי עיסוי עוזרים לפתור אותן:

טיפול בפריצת דיסק או בבלט דיסק: תתפלאו אך מרבית האוכלוסייה בגילי 30–60 יסבלו מכאבי גב, הנובעים מפריצה או מבלט דיסק. הדבר טבעי למדי, שכן החוליות מזדקנות כבר בתחילת שנות ה-20 המאוחרות. אדם שלא טיפל בעצמו יכול לסבול מכאבי גב חזקים. הדבר יפגע בתפקוד השוטף שלו, ואף יגביל אותו בתנועה.

ומה הפתרון? טיפולי עיסוי עוזרים להפחתת הכאבים הנוצרים מהלחץ על החוליות. ואף אורטופדים ממליצים למטופליהם לעשות טיפולי עיסוי שיקומיים, מכיוון שאין הרבה מה לעשות כאשר מדובר בפריצה או בבלט שאינם מחייבים ניתוח. הטיפולים המומלצים לטיפול הם עיסוי רקמות עמוק, שיאצו, טווינא ועיסוי רפואי. בכל הטיפולים המוזכרים מעסים עיסוי עמוק את כל שרירי הגוף. אף חשוב לדעת שזה אינו מטה קסם. יהיה המטפל הטוב אשר יהיה, כדי להבריא את הליקויים שנוצרו בעמוד השדרה, דרושים סבלנות והתמדה. יש להבין שזהו תהליך. לרוב רואים תוצאות כבר אחרי 3–4 טיפולי עיסוי.

יש לשים לב: אין להיבהל בעקבות פריצת דיסק או בלט דיסק. אפשר לטפל בהם ברוב המקרים טיפול בטוח. אך, כמובן, כל מקרה נבחן לגופו. שומעים מאורתופדים רבים את המונח "שינויים ניווניים". לא רבים יודעים שיש שינויים בגוף תלויי גיל. ולכן, פריצה או בלט דיסק לא אמורים להדאיג יתר על המידה אם הם מטופלת כראוי.

טיפול בעקמת דרגת קושי קשה עם קיבוע עמוד שדרה (כותרת סרטון) – מטופלת של ניר מספרת על הטיפול המצוין שקיבלה ממנו.

 

כאבי גב, גב תפוס – הימנעות וטיפול: כאבי גב הם תופעה נפוצה. הטיפול בגוף חשוב כדי למנוע מצבי חירום. כשאין מטפלים בגב, לא יהיה מנוס, והגב ייתפס. ואז מתחילים לחפש מטפל או אורטופד שיציל מהכאבים הנוראים. חלק מהאנשים מדווחים שאינם יכולים לקום מהכיסא או מהמיטה. הם עוד מדווחים על פגיעה בפעולות בסיסיות, והגרוע מכול מדווחים על כאב חד, שֶאף מקרין לרגליים

כאבי גב לרוב נוצרים מעומס ומלחץ בעבודה, מעמידה שעות על הרגליים, משינה לא נכונה על הצד הפוגע בשריר רחב גבי, הנמצא קרוב לצלעות משני צידי הגוף, ממש קרוב לאזור הגב התחתון. עומס על שרירי הגוף נוצר מישיבה מרובה או מרביצה על הכורסה בתנוחות לא טובות, ובשל כך השרירים ייתפסו. אך יש פתרון: במקרה של גב תפוס כדאי לעשות מסאז רקמות עמוק, שמטפל בכל השכבות העמוקות של השרירים. עיסוי של השכבות העמוקות של השרירים נחשב לטיפול חזק ואינטיסיבי, אך מביא לידי תוצאות מיידיות.

ראינו שכוחו של העיסוי רב גם למניעה וגם לטיפול גם בהיבט הפיזי וגם בהיבט הנפשי. בטיפול אתם מעניקים לעצמכם מתנה גדולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »