קרדיט תמונה FREEPIK

ביטוח נסיעות לחו"ל – להיות מוכנים לכל תרחיש

תארו לעצמכם שבאמצע הטיול שלכם באוסטריה, בן משפחה קרוב בארץ מתאשפז ועליכם לחזור במהירות. תארו לעצמכם שבעיצומו של יום כיף ביורו-דיסני, הבת שלכם נקעה את הרגל. תארו לעצמכם שאתם נוחתים בשדה התעופה בהודו, והתרמיל לא נוחת אתכם – כל התרחישים הללו הם לא בדיוק התרחישים שהייתם רוצים שיקרו כשאתם יוצאים מהארץ, אבל כולם אפשריים. לכן, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא לא מותרות ולא מומלץ לוותר עליו.

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא כיסוי ביטוחי המגן על הנוסעים מפני אירועים בלתי צפויים, לרבות הוצאות רפואיות בלתי צפויות במהלך השהות בחו"ל. הוא מכסה דברים כמו טיפולים רפואיים דחופים, פינוי רפואי חזרה לישראל, הטסת בן משפחה במקרה אשפוז, וגם כיסוי בגין עלויות כספיות במקרה של אובדן/גניבת כבודה או ביטול/קיצור נסיעה.

פוליסת ביטוח נסיעות היא פוליסה שהוראות הניסוח שלה מוכתבות לחברות הביטוח, והיא כוללת בבסיסה הוצאות רפואיות ואשפוז בחו"ל, חבות כלפי צד ג' ואיתור וחילוץ בלבד – לכן חשוב מאוד לפני כל נסיעה לבדוק אם הכיסויים האלה לבדם עונים על הצרכים שלכם או שיש צורך לרכוש כיסויים נוספים כגון: כיסוי לאובדן או גניבה של כבודה, ביטול נסיעה, קיצור נסיעה, הרחבה למצב בריאות קודם, הריון ועוד. אם מטרת הנסיעה היא חופשת סקי, לדוגמה, חשוב לרכוש כיסוי לספורט חורף כדי שיהיה לכם כיסוי במסגרת הפעילות.

למעשה, אפילו אם אתם יוצאים מהארץ ליומיים וחצי לצורך כנס מקצועי – כדאי שיהיה לכם ביטוח.

נקודה נוספת שנוגעת לביטוח נסיעות לחו"ל מתייחסת דווקא לרכוש ולא לגוף. הטלפון הסלולרי, הלפטופ או הטאבלט שלכם – כל אלה אמנם אינם מכוסים בפוליסה הבסיסית, אבל כדאי לשקול לבטח אותם – במיוחד אם יש לכם מכשירים יקרים.

ומה עושים במקרה של אובדן הכבודה?  חברת התעופה אחראית למזוודות שלכם, אך מוגבלת בסכום.

זכרו שביטוח נסיעות לחו"ל נועד לתת לכם מענה רפואי – ולכן ודאו שהמענה הזה יינתן לכם 24 שעות ביממה, בעברית. כמו כן, אל תשכחו לברר באיזה אופן חברת הביטוח תסייע לכם בעת הצורך. כיום מקובל שחברת הביטוח מאפשרת למבוטח לקבל החזר על הוצאות רפואיות בצורה קלה ופשוטה, ללא התעסקות עם ביורוקרטיה ארוכה.

רכשתם ביטוח נסיעות? זה מה שחשוב שתעשו

בהקשר זה, יש לציין כי מיד לאחר רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל חשוב לעשות כמה דברים:

ראשית מומלץ לשלוח לעצמכם את הפוליסה בוואטסאפ וגם לשמור אותה במכשיר.

בנוסף, מומלץ להוריד את האפליקציה של חברת הביטוח כדי שבמידת הצורך תוכלו ליצור עמה קשר.

מומלץ מאוד גם לשלוח לאחד מבני המשפחה שנשארים בארץ את פרטי הפוליסה, כדי שבמידת הצורך ואם אתם עצמכם תיקלעו למצב שאינכם יכולים לתקשר, הם יוכלו לטפל עבורכם במקרה אל מול חברת הביטוח או סוכן הביטוח.

בשורה התחתונה, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא הוצאה לא גבוהה ביחס לשאר ההוצאות על נסיעה לחו"ל, ומה שבטוח – אם חס וחלילה תיקלעו לבעיה, זו כנראה הוצאה שלא תצטערו עליה.

* מובהר כי המידע המובא בעמוד זה הינו חלקי ותמציתי, אינו מהווה תחליף לייעוץ, וכפוף לתנאי הוראות הדין, החברה והפוליסות הרלוונטיות. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסות והוראות הדין המלאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »