קרדיט לתמונות PIXABAY

אתרים רפואיים ששווה לעקוב אחריהם

 

כולנו אוהבים להישאר מעודכנים, לדעת על מה מתרחש בחדשנות בעולם, וכמובן להבין יותר על מחלות ובעיות שונות. זה עוזר לנו להירגע, כי ידע זה כוח. זה עוזר לנו להתמודד עם בעיות שאנו פוגשים. להימנע מבעיות עתידיות, כי זה מאפשר לנו להיחשף לגורמי הסיכון ומה עלול לעורר בעיות שונות. שני אתרים עיקריים ומובילים שכדאי לעקוב אחריהם בתחום הרפואה הם ויקיפדיה ומדיקו (לאתר https://www.medico.co.il/).

אנו נסקור כעת סקירה קצרה את שני האתרים, כדי שתחליטו בעצמכם מה המתאים ביותר עבורכם, כך שתשארו מעודכנים ומיודעים בכל התגליות שיכולות להשפיע על החיים שלכם ועל הבריאות שלכם באופן ישיר.

על שני אתרי בריאות מובילים:

  1. ויקיפדיה – האתר הבינלאומי נחשב למקור אמין, יחסית, למידע. הוא אתר בינלאומי, המציע אינפורמציה לא רק על עולם הרפואה, אלא על אינספור נושאים. אם אתם סקרנים מאוד, אפשר ללכת לאיבוד בנבכי העמודים השונים בויקיפדיה, ממש כמו באנציקלופדיה. החסרונות העיקריים של האתר הם העובדה כי מרבית המידע בו הוא בעמודים באנגלית, ובשפות זרות אחרות. הרבה מהעמודים שתורגמו לעברית, בטח בתחום הרפואה, לא מציעים ידע שלם ומקיף, אלא תרגום חלקי בלבד (אם בכלל). חיסרון נוסף הוא שעורכי ויקיפדיה אינם בהכרח רופאים, או רופאים המומחים בתחום הספציפי עליו אתם קוראים. הידע מתעדכן באופן פחות תדיר, והמידע פחות מדויק וספציפי לקהל הישראלי (גם עקב השפה, וגם בגלל הספציפיות, שהרי כל מדינה וכל עם עם נטיות גנטיות שונות, ואף זמינות ושמות שונים לתרופות).
  2. medico.co.il – אתר ישראלי הנחשב למקור אמין במיוחד לכל הנוגע לנושאים רפואיים מכל הגוונים. ה"חיסרון" שלו אם תרצו הוא הספציפיות שהוא מציע – שלא כמו ויקיפדיה, הרי שמדיקו מציע מידע אך ורק על עולם הרפואה. אך עבור מי שמחפש מידע בתחום זה, הרי שמדובר ביתרון. היתרונות הנוספים של מדיקו הם הזמינות של המידע בשפה העברית, ובהתאמה לקהל הישראלי. ספקי התוכן הם רופאים מכאן, מישראל, והם מכירים את השפה ואת המטופלים הישראלים. התמונה שתקבלו מהמידע באתר רלוונטית יותר לקהל הישראלי, כולל השימוש בשמות התרופות כפי שהם בשימוש בישראל.

עוד יתרונות של אתר מדיקו:

לאתר מדיקו יתרונות נוספים רבים על פני ויקיפדיה. היתרון המשמעותי הוא הנגשת המידע לקהל המבקרים באתר. אין צורך להיאבק עם טקסטים ארוכים ומורכבים, שלעיתים עמוסים לעייפה בז'רגון מקצועי ובמונחים שפשוט מקשים על הקריאה ומוציאים את החשק. התוכן מעובד ומופשט כדי להופכו לנגיש לכל קורא, ומי שרוצה להעמיק – יוכל בהחלט.

יתרון אדיר נוסף שיש לאתר https://www.medico.co.il/ הוא הסרטונים שבו, והמדריכים שבו. הרבה מאוד מהתוכן באתר זמין דרך צפייה בסרטונים. בצורה זו התוכן מונגש עוד יותר, לכל אחד, ומאפשר הבנה עמוקה יותר וצלילה לתוך תכנים רבים בלי להרגיש מותשים מקריאה ארוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »
צרכנות

כל מה שצריך לפיקניק מפנק

לצאת לפיקניק לא מחייב סיבה מיוחדת, זה יכול להיות לשם ציון אירוע מסוים אך יכול להיות גם רק כדי לצאת ולהתאוורר, לנשום עמוק אוויר צח

קרא עוד »