כך הפכה טסלה 3 למכונית כה מבוקשת, ששברה שיאי מכירות והשאירה אבק למתחרות יוקרתיות – ואף סללה את הדרך לתחבורה החשמלית בישראל. מה יש בה שישראלים כל כך אוהבים?
אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר
טסלה היא סיפור הצלחה מפתיע בנוף הישראלי: מותג יוקרה צעיר להדהים ביחס למותגים מקבילים מאירופה, שכובש את השוק בישראל והופך לטרנד – יותר ויותר נהגים מעדיפים רכב חסכוני ועוצמתי, ולא נרתעים מהמחיר. בשנתיים הראשונות לשיווק טסלה בישראל, נמכרו יותר מ-10,000 מכוניות – נתון מפתיע מאוד בהתחשב בכך שמדובר בדגם עילית ומותג יוקרתי.
מאמר זה יסביר את סוד הצלחת המותג האמריקאי בארץ, ויראה מדוע ישראלים רבים מעדיפים לחפש טסלה לפני שהם פונים לחשמליות סיניות, אף שהמבחר עצום והמחיר נגיש יותר.
למה ישראלים כל כך אוהבים מכוניות טסלה?
הסיבה הברורה ביותר היא החיסכון בדלק וטווח הנסיעה, שבודדות המכוניות החשמליות שיכולות להתחרות בו. מכוניות טסלה מייצגות עלויות נסועה שמקבילות למכונית בנזין שעושה יותר מחמישים קילומטר לליטר – ומדובר בחיסכון עצום במדינה בה מחירי הדלק מטפסים כבר תקופה ארוכה מבלי להראות סימני האטה.
אבל החיסכון הוא רק חצי סיפור. המותג האמריקאי כבש את הלב הישראלי בזכות שלושה אלמנטים עוצמתיים, שנותרו בעינם גם אחרי כניסת מתחרות חשמליות זולות מסין ואירופה.
הראשון הוא הביצועים; מכוניות חשמליות הן עוצמתיות יותר ממכוניות בנזין, אך גם משמעותית כבדות יותר וזה דבר שמרגישים היטב על ההגה. אבל לא בטסלה 3, עוצמתה כה גדולה, שהנסיעה חלקה לחלוטין והרכב מגיב בזריזות ודייקנות לכל תנועת הגה. מדובר בחוויית נהיגה שמזכירה מכוניות ספורט וסופר-סלון אירופיות, ובודדות האמריקאיות שיכולות לשחזר.
השני הוא סטייל עתידני אבל לא מצועצע, סגנון נקי שמזכיר את עיצובי אפל: מקסימום שימושיות ונוחות, במינימום מאמץ. כך מספקות מכוניות טסלה חוויית נהיגה מיוחדת ויוקרתית, שלא נופלת משל מותגי הפאר האירופיים.
והשלישי הוא התחושה שלמרות שמדובר במכונית יוקרתית עם מחיר תואם, עם טסלה יש כל הזמן הזדמנויות למצוא אחת במחיר מיוחד. החברה הוזילה את הקטלוג שלה מספר פעמים מאז הגיעה לישראל – ובאמצע ינואר השנה ירדו המחיר של טסלה 3 בכ-15%. התוצאה: הנהגים מיהרו לקפוץ על המציאה בכל פעם, ולהמשיך לדחוף קדימה את המותג.
איזה דגם הוא הפופולרי ביותר?
הדגם הראשון שנחת בארץ הוא טסלה מודל 3, והיווה רוח רעננה אחרי תקופה ארוכה בה מכוניות אמריקאיות לא הצליחו לרגש או לעורר את הצרכן הישראלי. כך הצליח המותג לחדור לשוק המקומי ב-2021 כמעט ללא קמפיינים.
המכירה התחילה בחודש מרץ 2021, ועד סוף השנה נמכרו כבר 6,000 מכוניות, עוד לפני שפתחה אולמות תצוגה או השיקה רשת מוסכים; מדובר באנומליה. עד היום, ישראלים שמחפשים טסלה יד 2 או חדשה, מעדיפים את מודל 3. לצידה, נמכרות בארץ טסלה X שהיא קרוסאובר גדול, Y הקרוסאובר הבינונית, ודגם טסלה S היוקרתית ועתירת הביצועים.
טסלה מודל 3 נותרה כה פופולרית משום שהיתה הזולה ביותר בקטלוג – ועדיין סיפקה גם חבילה יוקרתית, גם ביצועים טובים וגם את מלוא תחושת הייחודיות שעוטפת את המותג. לאחר תחילת המכירות בארץ, היו נהגים שקנו טסלה ממניע אחר: הביקוש העצום לרכב חשמלי אל מול העיכוב באספקה, והטיפוס המהיר במחירי הדלק גרמו להם להסתכל על מכוניתם החדשה כהשקעה. חלקם הופתע מההוזלות, והעדיף להחליף את מכונתם בוטסלה חדשה ומאובזרת היטב במחיר משתלם יותר.

ומה עם שוק היד 2?
לטסלה יש שוק יד 2 תוסס ומלא חיים, בין היתר בזכות עוצמת המותג; כמעט מיד לאחר תחילת המכירות בישראל צמחה קהילה של נהגי טסלה נאמנים, שעזרו זה לזה ללמוד את המכונית החשמלית, יתרונותיה ומגבלותיה – ונהגים אלה סייעו רבות גם לבעלי רכב חשמלי אחר.
הבקיאות שלהם סייעה לשמירת מצב המכוניות: קשה למצוא בישראל טסלה שלא טופלה היטב בידי בעליה. עסקאות מימון לרכב מאפשרות לחבוק טסלה 3 יד 2 בפלטפורמות מקוונות במחיר של כ-2,700 ש"ח לחודש, משנתונים מאוחרים כמו 2022 למשל.
סיכום
טסלה עתידה לרענן את הקטלוג, עם גרסה חדשה למודל 3 שתושק השנה, וגם Y חדשה שמיועדת לשנה הבאה. כמו כן, צפויה החברה לחשוף גם מכונית מסחרית ודגם סופרמיני , שמכונה כרגע מודל 2. עדיין לא ברור איזה דגם יגיע לארץ, ואיך ישפיעו ההשקות על התמחור.
שוק החשמליות מאוד אגרסיבי בימים אלה, לאור קשיי אספקה ופערי ייצור, שמבליטים אלטרנטיבות כמו רכב חשמלי סיני. ועדיין, לאור עוצמת המותג ושביעות רצון הקהילה, כנראה שלא מעט ישראלים יסתפקו רק בטסלה ולא יתפשרו על חלופות אחרות.
* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש על ידי הלקוח. מספר רישיון 54414. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.




