קידום ויחסי ציבור. צילום אילוסטרציה: פיקסביי

איך יחסי ציבור טובים יצליחו לגרום לעסק שלכם להרוויח יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
יחסי ציבור הם פעילות בתחום תקשורת ההמונים שמטרתה להשפיע על הציבור, או על קהל יעד מסוים, להשגת מוניטין הרצוי ליוזם פעילות זו. בימינו כל בעל עסק צריך להחזיק איש שיווק ויחסי ציבור כדי לאפשר לעסק להצליח ולהכניס יותר רווחים
תפקידו של איש יחסי הציבור הוא חלק מהמהלך השיווקי המקיף פעילות מכל זווית ומעביר את המסרים המבוקשים לקהל היעד. תפקידיהם העיקריים של יחסי הציבור בתוך המהלך השיווקי הם יצירת דיון ציבורי, העברת מסרים במקומות ”שלא נרכשים בכסף“: (פרסום, תוכן שיווקי), הגברת המסרים, העמקתם ויצירת תחושת אמינות כלפיהם וזאת כדי למקסם את האפקטיביות של עבודת יחסי הציבור.
אנשי יחסי הציבור צריכים להיות מעורבים ושותפים בתהליך שמוביל צוות השיווק, להביא לדיון את הזווית התקשורתית ולהשתתף בגיבוש המסרים התקשורתיים. כמו כן עליהם להכיר היטב את קהל היעד, את מאפייניו ואת ערוצי התקשורת אליהם הוא חשוף.
צריך להבדיל בין תוכן שיווקי לבין פרסום סמוי שנבנה מתוך סיפור או ידיעה תקשורתית, הקהל אוהב לקרוא סיפור ולהתחבר ברגש, היום אף אחד לא נכנס לבאנר שרץ באתר, או פרסומת, הקהל רוצה עומק, חווית קריאה, עלילה, חדשות, סקופים ופה אנשי היח"צ נכנסים לתמונה.
הם יכולים לייצר לשימוש העיתונאים מידע רלוונטי עבור הלקוח שלו. בתשתית של פעילותו נמצאת האמונה בכוחה של הידיעה העיתונאית וביכולתה לספק אמינות גדולה יותר מאשר מודעה או סרטון המוגדרים כפרסום ונחשבים פחות אמינים. לשם כך נעזר היחצן בקשריו עם כל אמצעי התקשורת.
הוא מביא היכרות מעמיקה וניסיון רב עם עולם השיווק והפרסום באשר הוא, ומסייע לבעלי העסק לבנות מספר ערוצים שיווקיים שעובדים במקביל וביחד, במקום להתבסס על אפיק אחד. כך לדוגמא, איש השיווק והיח"צ יציג בפניכם ויתמוך במהלכים הדרושים כדי לבנות ולהשתתף בנטוורקינג, פגישות חיוניות ליצירת קשרים שיבשילו לשיתופי פעולה ולהשגת לקוחות חדשים.
כמו כן הוא יסייע ביצירת שיתופי פעולה עם עסקים הפועלים בתחומים דומים ומקבילים לשלכם, באופן שיהיה משתלם לכם ויגדיל את מעגל הלקוחות. בנוסף, ימליץ  ויסייע בכל הקשר לשיווק במדיה הדיגיטלית, החל מאתר האינטרנט, דרך פייסבוק עסקי ועד לרשתות חברתיות כמו אינסטגרם, לינקדאין וכדומה.
שלב ראשוני להבין מה חשוב ללקוח: העסק או הוא כאישיות?
אחרי שנעשה ניתוח ראשוני, והכרת הלקוח נצליח להבין מה נכון עבורו ואיך הוא מייחד ומבדיל את העסק שלו מהקולגות שלו. במידה ויש יחסי ציבור טובים, ואיש שיווק מומחה, הוא יכול להביא את העסק שלו לעליה במכירות שלו, תוך זמן קצר יהיה ניתן לראות את העלייה ברווחים, ככל שהעסק נחשף ליותר קהל, והם מבינים שהוא הכי טוב בתחום.
שירן פרץ צילום עצמי
שירן פרץ צילום עצמי
הכותבת היא שירן פרץ Shiran PR, אשת תקשורת ויחסי ציבור ושיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות