הסופרת מירב גמליאל בושן עם ספרה "מוזי מציג: על אהבה וערכים אחרים, צילום פרטי

הדפדפן הספרותי מארח את מירב גמליאל בושן, מחברת ספר הילדים "מוזי מציג: על אהבה וערכים אחרים"

 

מדי שבוע יארח המדור סופר שישתף בנסיבות כתיבת ספרו, יגלה כיצד מתחבר ספרו לסיפורו האישי ו/או לעיסוקו המקצועי ויחשוף תובנות חשובות עבור הקוראות והקוראים.

והשבוע מתארחת במדור: מירב גמליאל בושן, בת 43, מחברת ספר הילדים "מוזי מציג: על אהבה וערכים אחרים". היא נשואה לארנון, פסיכולוג, בן קיבוץ דגניה א', גרים בקיבוץ עם תומר בנם בן הארבע המקסים ועם אנג'י המזונבת, כלבתם המתוקה. מירב היא בעלת תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, ועבדה במשך שנים בתחום הקולנוע – בעיקר בשיווק והפצה בינלאומית של סרטים, פורמטים ותכני מדיה אחרים.

"כאוהבת כלבים מושבעת עוד מימי ילדותי, קיוויתי שלמרות אהבתי לתחום הקולנוע יגיע יום ובו כלבים יהיו מרכז עולמי, גם במובן התעסוקתי. והנה יום אחד, לפני כ-12 שנים, היום בו הבנתי שרק אני יכולה להגשים לעצמי את החלום­­ – אזרתי אומץ ונרשמתי ללימודי אילוף וטיפול התנהגותי לכלבים". ומאז היא לא הפסיקה  ללמוד ולהתפתח בתחום – בארץ ובחו"ל, לאלף כלבלבים מתוקים, ללמד סטודנטים לאילוף גישות אילוף מתקדמות, ליזום חוגים לילדים בנושא תקשורת נכונה עם כלבים, להעביר הרצאות על התנהגות כלבים, לכתוב מאמרים למבוגרים וספרים לילדים ולפעול למען השרשת תקשורת חיובית ושותפות אמיתית עם היצור המופלא הזה.

מה גרם לך לכתוב את ספרך החדש?
"לצד אהבתי לכלבים, יש אהבה נוספת המלווה אותי מאז ילדותי – הכתיבה. תמיד כתבתי (שירים, מאמרים, סיפורים קצרים, תוכן שיווקי ועוד.), אך היה זה טבעי עבורי לשלב בין שתי האהבות. מתוך האמונה שלפיה כלבים יכולים ללמד את בני האדם כיצד לחיות חיים מלאי שמחה וחיוביות, החלטתי לכתוב סדרת ספרים לילדים, העושה שימוש בעולם הכלבים על מנת להטמיע בהם ערכים טובים לחיים כגון: חברות אמת, נתינה, אחריות, סבלנות, קבלת האחר, חמלה ועוד. כך נולדה דמותו של מוֹזִי הכלב החביב וסדרת הספרים החדשה בה הוא מככב. כמובן שבמקביל ראיתי בילדים עצמם את הקרקע הפורה ביותר לזרוע בה שיטות נאורות וחיוביות בגידול ואימון כלבים (על קצה המזלג: שיטות המפתחות את המוטיבציה של הכלב לשיתוף פעולה, באמצעות שימוש בתגמולים/חיזוקים חיוביים)".

כיצד מתחבר ספרך לסיפור החיים שלך ו/או לעיסוקך המקצועי?
"רבות הדרכים שעברתי במהלך חיי ואחת התובנות החשובות שלמדתי תוך כדי צעידה היא ליהנות מהדרך עצמה! אחד הדברים, שאני נהנית ממנו במיוחד במהלך תרגולים, זה לצפות בתגובות הנלהבות – הן של הכלב והן של הילד (או המבוגר). התוצאה הסופית אמנם חשובה (באילוף כמו בחיים…), אבל היא לא העיקר, אלא התהליך עצמו ומה שקורה במהלכו – אלו הדברים המשמעותיים והמרגשים. אין כמו לראות את הילד נהנה מעבודת צוות, מאושר מכך שהכלב מכשכש בזנב ונענה בשמחה לבקשתו, נרגש לתת לכלב חטיף טעים כתגמול. ואת הכלב כמובן-משתף פעולה מרצון, שמח ונינוח. זו ההצלחה אמיתית, זו תקשורת מנצחת והעצמה הדדית.  בדיוק על כך כתבתי בשיר "עידוד להצלחה" המופיע בספרי הראשון. להלן הבית האחרון:
'יוֹאָב מְעוֹדֵד אוֹתוֹ לְהַצְלִיחַ כַּמָּה שֶׁיּוֹתֵר,
'אַתָּה בַּדֶּרֶךְ הַנְּכוֹנָה, אֵין צֹרֶךְ לְמַהֵר…'
'אִם צָרִיךְ, אַסְבִּיר לְךָ מֵהַתְחָלָה שׁוּב וָשׁוּב'…
"אֲנִי אוֹהֵב לִרְאוֹת אוֹתְךָ שָׂמֵחַ, זֶה הֲכִי חָשׁוּב!'".

למה היה חשוב לך להוציא לאור את ספרך?
"
הספרים שכתבתי הם לא רק בבחינת הגשמה עצמית והוצאה לאור של הגיגיי (תמיד ידעתי שיום יבוא ואגשים את החלום הזה!), אלא גם מעין מחווה להשמעת קולם של הכלבים. הרגשתי צורך לגמול לכלבים על כל הטוב שלימדו אותי ולתת להם מקום של כבוד. אני תולה תקוות גדולות במוֹזִי, כוכב הסדרה, ובחבריו הכלביים,  ומקווה שיצליחו להקנות לילדים התנהגויות חיוביות כלפי חבריהם, בעלי החיים והטבע. אני רוצה להאמין שהספרים ידרבנו ילדים לגדל כלבים בצורה חיובית וסבלנית, וכבונוס אני מקווה שגם המבוגרים ייחשפו לתכנים ולמסרים שבספרים".

תגובות של קרובי משפחה וחברים לספר:
"כולם תמכו בי בצורה יוצאת מן הכלל לאורך התהליך והיו נלהבים מאוד מהתוצר הסופי, כולל תומר הילד המתוק שלי – שאת כתיבת ארבעת הספרים (בעצם שמונת הספרים, כולל אלו בגרסה האנגלית) התחלתי כשעוד היה בגודל גרגר תירס בתוך בטני, והיום הוא לשמחתי המעריץ מספר אחד של מוֹזִי ודוגמן הספרים הפרטי שלי".

הוצאה לאור או הוצאה עצמית?
"הוצאה עצמית ללא ספק. מטבעי אני אוהבת לחקור וללמוד תחומים שמעניינים אותי. חקרתי במשך תקופה ארוכה את תחום הספרות העצמאית וכל הכרוך בהוצאת ספר בצורה שכזו. אין ספק שלא תמיד קל להיות מפיקת העל של כל הפרויקט, והיו לא מעט אתגרים, אבל תחושות הסיפוק והגאווה בסופו של דבר, עצומות לאין שיעור. הצלחתי, I did it my way!".

הספר "מוזי מציג: על אהבה וערכים אחרים", צילום פרטי

ספר מודפס או ספר דיגיטלי?
"למרות שהעליתי באמזון את הגרסה האנגלית של הסדרה – כספרים דיגיטליים לצד המודפסים, אין ספק שאני מתרגשת מדפדוף בספר מודפס בכריכה קשה, כפי שהוצאתי בעברית כאן בארץ. אני אוהבת לראות ספרים על המדף ובאותה נשימה שמחה ומברכת על הקדמה בעידן הנוכחי, שהרי בזכותה ניתנה לי ההזדמנות להוציא את הספרים בצורה עצמאית ולחשוף את הספרים לקהלים שונים גם בחו"ל".

זהירות, ספוילר:
"
אין ספוילרים, זה ספר ילדים , J אבל אני יכולה לומר שיש עוד שלושה ספרים אחריו בסדרה. בספר השני ממשיכים להתוודע לחייו של מוזי ולדברים הקטנים הגורמים לאושר ולחשיבה חיובית. בספר השלישי מוֹזִי מציג את חבריו הכלביים, המסייעים באהבה וברגישות לבני האדם, ובספר הרביעי מוֹזִי מציג את חבריו הכלביים, שלכל אחד מהם מאפיין שהופך אותו לשונה וייחודי".

ציטוט או שניים האהובים עלייך מספרך החדש:
"זְמַן
טִיּוּל הוּא זְמַן שֶׁל אֹשֶׁר לְכֻלָּם,
צוֹחֲקִים
וְנֶהֱנִים מִיָּפְיוֹ שֶׁל הָעוֹלָם.
מוֹזִי
מִתְהַלֵּךְ זָקוּף וּמְחַיֵּךְ אֶל הָעוֹבְרִים,
מְרַחְרֵחַ
אֶת הָאֲדָמָה 'אָחְחְ, אֵיזֶה רֵיחוֹת נֶהֱדָרִים'!"
(מתוך "אַהֲבַת הַטֶּבַע" – עמוד 12).

ולסיום, מהן התוכניות שלך בתחום הספרות?
"כרגע, בתקופת הקורונה, אני מנסה להתמקד כמה שיותר בשיווק הספרים באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות השונות. עם חלוף תקופה זו, במהרה אמן, אשמח לעשות אירוע השקה חגיגי לסדרה, שעות סיפור לילדים, הרצאות ועוד".

יהורם גלילי הוא סופר, משורר ועוסק בעריכה ספרותית של טקסטים במגוון הז'אנרים הספרותיים, הבעלים של משרד יחסי הציבור "גלילי תקשורת שעושה גלים" המומחה בניהול קמפיינים עבור סופרים/ות, אמנים/יות ויוצרים/ות בכל התחומים, https://galilicom.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »