איצקו ורפי צילם נטלי פורטי

לא פשוט להיות ישראלי

משבר הקורונה גרם להתרסקות התרבות במדינת ישראל, אבל למרות הכל יש שחקנים שבוחרים להישאר ויש כאלה שמרימים ידיים. בהצגה "פשוט ישראלי" יש משני הסוגים. הבמאי רפי תמים, הודיע בסוף השבוע שהוא יורד לפורטוגל עם הדרכון הפורטוגלי שעשה מבעוד מועד. לעומתו כוכב ההצגה, איצקו ימפולסקי, הודיע שהוא נשאר בארץ בטוב וברע. נפגשנו עם שניהם לשיחה על תרבות, ציונות ומה שביניהם.

"אני מצטער, אבל אני כבר לא מרגיש מחובר לכאן", אומר תמים, הבעלים של תיאטרון יורוב. "במשך 30 שנה עשיתי פה תאטרון, פרסומות, טלוויזיה והרגשתי שאני חי ונושם את הישראליות, אבל בשנים האחרונות זו לא המדינה שלי. מישהו חטף אותה ולא נראה שהוא מתכוון לשחרר אותה בקרוב".

למי אתה מתכוון? לראש הממשלה, בנימין נתניהו?

"הלוואי שזה היה רק ביבי, אבל זה הרבה מעבר לזה. זו כבר לא המדינה שלי.  שברו את השכירים וריסקו את העצמאים".

רפי תמים צילום נטלי פורטי

לעומתו, אומר ימפולסקי: "אני נשאר פה. זו המדינה שלי וזו השפה שלי. אני לא מבין מה יש לרפי לעשות בפורטוגל. למי הוא יציג שם? נראה לי לא רציני".

הוא מפונק?

"אני לא אומר שהוא מפונק, אני פשוט חושב שהוא מדבר מהמקום האישי שלו וזה גורם לו לראות את הדברים באור שלילי".

ומה שהוא אומר על ביבי?

"אני לא מת על ביבי, אבל זו דמוקרטיה. זה מה שהעם רצה. זה העם שלי. אני אוהב אותו, אז אני לא יכול לכעוס עליו בגלל שבחר במנהיג שאני פחות אוהב".

איצקו ימפולסקי צילום נטלי פורטי

רפי, לא תתגעגע?

"ברור שאני אתגעגע. אני אתגעגע להופעות מול הקהל הישראלי. במשך עשר שנים הרצתי כאן מופע סטנדאפ מצליח בשם 'בלבולי הורים'. אני חושב שאין גן בין עפולה לבאר שבע שלא הופעתי בו. אני מדבר על קרוב למאה אלף הורים שראו את המופע והכל בלי פרסום, רק מפה לאוזן. זו מחמאה ענקית ולזה אני כן אתגעגע".

איצקו, תתגעגע לרפי?

"ברור, אבל אם אתה שואל אותי הוא יחזור. אין לי ספק. זה הבית שלו, לטוב ולרע".

נשמע שאתה מאוד אוהב את המדינה.

"שמע, לא מושלם פה, אבל בסופו של דבר מה שחשוב זה שיהיה אוכל במקרר, וזה ברוך השם לא חסר. יש לי אישה טובה, יש לי ילדים מדהימים. באיזה מקום אני ארגיש שייך למדינה? לאוכל? לכדורגל? תאמין לי, תן לי משחק של ריאל מדריד או של הכח רמת גן ואני בוחר בהכח. זה לא הכדורגל הכי יפה בעולם, אבל זה הכדורגל שלי. פה אני מכיר את השחקנים, את האוהדים, את החומוס אחרי המשחק. יותר מזה אנחנו לא צריכים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

ראשי

עושה גלים בין הדפים

השבוע נסקור סדרת ספרים לנוער שנועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות, ספר ילדים המלמד על ערכים טובים לחיים באמצעות דמות חמודה של

קרא עוד »